Többszörös emberölés és gondatlanságból előidézett hajótörés ügyében vizsgálatot indított az olasz ügyészség a szicíliai partoknál múlt héten elsüllyedt Bayesian jacht ügyében a hajó kapitánya, az 51 éves új-zélandi James Cutfield ellen – írja a Corriere della Sera. Az olasz lap szerint a nyomozó ügyészségben a fedélzeten tartott parti és az esetlegesen nyitva hagyott oldalsó nyílászárók miatt ébredtek kétségek.
A hajó tervezője korábban azt mondta, a hajó szinte elsüllyeszthetetlen, így azt gyanítja, hogy valamelyik oldalsó nyílászáró maradhatott nyitva, azon zúdulhatott be a víz, és emiatt süllyedhetett el a hajó. „Ha az ajtó légmentesen zárva lett volna, a hajó nem süllyedt volna el” – mondta a tervező.
James Cutfield kapitány, aki jól ismerte a nagy hajókat és a Földközi-tengert, azért nem aggódott túlzottan az időjárás miatt, mivel nem volt viharjelzés érvényben, ezt a Termini Imerese-i nyomozóknak mondta, akik már kétszer kihallgatták.
A kapitány elleni vizsgálatról szóló sajtóhírt egy igazságügyi forrás is megerősítette a Reuters hírügynökségnek. A vizsgálat alá vonás önmagában nem jelenti az érintett személy bűnösségét, sem azt, hogy a vizsgálatot okvetlenül vádemelés követi – jegyezte meg a brit hírügynökség.
A nyomozás során azt próbálják kideríteni, hogy mely nyílászáró maradhatott nyitva, amiért az 56 méter hosszú vitorlás a tatjánál kezdett süllyedni.
A baleset következtében hét ember, köztük a brit milliárdos Mike Lynch és 18 éves lánya, Hannah életét vesztette.
A Termini Imerese-i ügyészség vizsgálata a kapitány mellett valószínűleg a helyettesét és az őrszolgálatot ellátó személyt is érinti. Az ügyészség azt is ki akarja deríteni, hogy a legénység mindent megtett-e a többiek megmentése érdekében, vagy csupán véletlen egybeesés volt, hogy csak az utasok és a szakács vesztette életét.
A viharjelzés hiányát Raffaele Macauda, a palermói parti őrség parancsnoka is megerősítette, mondván, hogy a Meteomar előrejelzése augusztus 19-én éjféltől a következő tizenkét órára csak zivatarokat és jó látási viszonyokat jelzett.
A porticellói halászok (ez a település, amely mellett a vitorlás elsüllyedt), elmondták, hogy már éjfélkor világos volt, hogy vihar közeleg, és senki más nem hagyta el a kikötőt. Négy órával később a vitorlás hajó elsüllyedt.