szerző:
automenedzser.hu

A nők általában a fürge, könnyen parkolható és jól áttekinthető autókat szeretik. Egyértelműen persze nem lehet meghatározni, hogy melyik az igazán női autó. Sok férfi úgy gondolja, a nőnek kiskocsi való, ám vannak hölgyek, akik kifejezetten nagy autókban érzik jól magukat. Gyakran látni Volvo XC90-et vagy Jeep Cherokee-t vezető hölgyeket, de S-osztályú Mercedest és 7-es BMW-t is vidáman elkormányoznak.

A nők kedvelik a magas üléspozíciót és szeretik telepakolni az autót, így kifejezetten a praktikus kocsikat választják. Az újdonság varázsa, a legkorszerűbb kütyük megléte nem igazán csábítja őket, bár a fogyasztás, a stílus, a divat és az ár fontos számukra. Ugyanolyan hangsúlyt helyeznek a biztonságra. Az alábbi autók ezeknek a szempontoknak felel meg. A sorrendet mindenki magának kialakíthatja, természetesen saját igényeihez, de főleg pénztárcájához mérten.

Fiat Grande Punto – A nagylányos

Pajkos és biztonságos

A Punto korábbi változatait is kedvelték a nők, de a legújabb fejlesztésű, Maserati-orrú Grande Puntóba egyenesen beleszeretnek. Az autó nagyon szép, az erősebbik dízel motorral kiválóan gyorsul, keveset fogyaszt, a hatalmas oldalsó tükröknek köszönhetően jól belátható. Könnyű vele parkolni, a Dualdrive szervókormány egy gombnyomásra kezes báránnyá varázsolja az egyébként is szelíd kormányt. Az olasz tervezők nem csak a külsőre és a belbecsre adtak, az autó biztonságos is. A kategóriában egyedül a Grande Punto büszkélkedhet ötcsillagos törésteszttel és háromcsillagos gyalogos- illetve gyermekvédelemmel. Az autó ötajtós változata 2 millió 690 ezer forinttól kapható.

Mazda 3 – A visszafogott

Stílusos, de nem feltűnő

A Mazda 3 a stílus, a tér és a vezetési élmény kellemes kombinációja. A zoom-zoom élmény néhány évvel a bevezetése után sem vesztette el még sportosságát. Az autó megbízható, jól pakolható és ötajtós változatban is választható. A hölgyek inkább ez utóbbit választják, a szedán kilógó feneke parkolási nehézségeket okozhat. Az egyhatos dízel meglehetősen magabiztosan mozgatja az autót, az autópályán kényelmesen, motorzúgás nélkül tartható a megengedett utazósebesség. Az autó visszafogottan szép, nem kelt feltűnést, belseje nagy, kényelmesen elférnek a barátok, a családtagok. Az ötajtós hármas Mazda 3 millió 990 forinttól kapható.

Mazda MX-5 – A megszállott

A szabadság szeretete

Az MX-5 sok férfi álma is. Nemhiába ebből a kabrióból adták el a legtöbbet világszerte. Az MX-5 azoknak a nőknek ideális, akik még nem családban élnek, szeretik a sebességet és az egyszerű szépséget. Bár a csomagtere kicsi, bőségesen elég a hely egy romantikus kiruccanáshoz, egy izgalmas, párosban eltöltött hétvégéhez. Alkalmas teljesen cél nélküli kocsikázáshoz, pakolni szinte semmit sem lehet bele, viszont mindenért kárpótol a kabrió-élmény, télen-nyáron. Bűn ezzel az autóval zárt tetővel közlekedni. Az MX-5 alapára 5 millió 249 ezer 900 forint.

1-es BMW – A törtető

Izmos és praktikus

A legkisebb hátsókerekes bajor ötvözi a nagy elődök minden jó tulajdonságát a praktikummal, a bájjal, a szerethetőséggel és a kisebb méretekkel. Aki eddig méretei miatt idegenkedett a márka autóitól, az 1-es BMW-ben megtalálja vágyai autóját. A hátsó kerékhajtás és a vonzó forma miatt az autónak kicsi a csomagtere, de az outletekben megpakolt szatyrokat azért bátran rábízhatjuk. A legkisebb motor is 116 lovas, a hátsó kerekekre szabaduló erő könnyedén mozgatja a 1280 kilós járművet. A bajorok nem gondoltak a családosokra, kihagyták a hátsó ülésekről az Isofix bekötési pontokat, így a gyermekülés csak hagyományosan rögzíthető. A parkolásnál zavaró lehet a korlátozott hátralátás. Az autó alapára 5 millió 455 ezer forint.

[[ Oldaltörés: Második oldal (Oldaltörés) ]]

Fiat Panda 4x4 – A praktikus

Kicsi, de bírja a terepet

A Fiat kínálja a hazai piacon az egyik legolcsóbb összkerekes autót. Az alapjaiban, a motorokban és belső térben az alapautóhoz képest változatlan Panda a kis méretein túl azért lehet vonzó, mert emelt hasmagasságának köszönhetően kitűnő a kilátás, nem riad vissza a rossz utaktól, a sártól és a mezei kerülőktől sem. A 60 lóerős motor visszafogottan mozgatja a terepes Pandát, de legalább a fogyasztásra nem kell panaszkodni. Ráadásul az ajtók, kerékjárati ívek és a lökhárítók műanyag védelme megóvja a hölgyeket a parkolókban előforduló kisebb összekoccanások, rányitások kellemetlen következményeitől. Az autó alapára 2 millió 949 ezer forint.

Subaru Outback – A biztonságos

A biztonság megtestesítése

Ez az autó maga a biztonság megtestesítője minden nő számára. Mutatós, elegáns, agresszív, terhelhető és persze négykerék-meghajtású. A szélsőséges időjárástól és az erdei utaktól sem retten vissza, az Outback mindig biztonságosan és pontosan a célba szállítja utasait, legyen az üzletasszonyt vagy csemetéit iskolába vivő anya. Hatalmas csomagtere kiváló szolgálatot nyújt bútoráruházi portyákon is. A nagy kombi alapára 9 millió 181 ezer forint.

Citroen C3 – A takarékos

Kiváló városi autó

A leginkább dízelben ajánlott C3-as igazi takarékos városi autó. Nem foglal el sok helyet, ráadásul, ha automata SensoDrive váltóval választjuk, akkor megütjük a főnyereményt. A kormányról is kapcsolható váltás a sportosság érzetét kelti és nagyon kényelmes. A magas ajtónyíláson hátul is könnyű a ki-beszállás. Bőséges pakolóhelyet és lehajtható asztalkát találunk a sportos anyukáknak készült kis franciában. A középső visszapillantó fölé szerelt pici tükörrel könnyen szemmel tarthatók a hátul ülő csemeték is. Az egynégyes dízel 5 literrel is beéri városi forgalomban. Az autó alapára 2 millió 886 ezer 250 forint.

 

[[ Oldaltörés: Harmadik oldal (Oldaltörés) ]]

Honda Jazz – Az elegáns

Bájos és megbízható

A kisautók között a legjobb választás a Honda Jazz. Aranyos, kívülről apró, belül tágas, rendkívül fürge, megbízható városi autó. A kissé kemény műszerfal környékén a hölgyek számtalan rekeszbe tudják elrejteni a neszesszer tartalmát, amelyeket dugóban biztonságosan használhatnak is. A szemceruza garantáltan nem ugrik a kisebb úthibákon, a kormánykerék könnyen mozgatható, ám sokat kell tekerni, ha meg akarunk fordulni. A 83 lovas benzines változat takarékos, 6-7 liter üzemanyaggal beéri városi forgalomban. Az autót alapáron is gazdagon és biztonságosan felszerelik, sőt fokozatmentes, kormányszarvakkal vezérelhető szekvenciális váltóval is kínálják. Az elegáns kisautó alapára 2 millió 660 ezer 250 forint.

Kia Picanto – A filigrán

Feltűnő jelenség

Áttekinthető, egyszerű, klasszikus kiskocsi a Picanto, mégis feltűnő jelenség. Elsősorban egyedülálló nőknek kiváló, országútra kevésbé alkalmas jármű. Az utastér kényelmes, emiatt sok csomag szállítására nem alkalmas a Picanto. Gond nélkül lehet vele parkolni, az 1,1-es motor a lámpás kereszteződésekben mutatja meg a foga fehérjét, jól húz bár egy kissé zajos. A kopogós műanyagokkal meg kell barátkozni, de cserében osztottan dönthető a hátsó ülés, így olyan tárgyak is szállíthatók a Kiában, amelyeket kategóriatársaiban az egységes hátlap miatt nem. A hároméves garancia és a mérsékelt fogyasztás csak ráadás. A Kia Picanto alapára 1 millió 899 ezer 900 forint.

Mercedes A-osztály – A klasszikus

Sportos és elegáns

A legkisebb Mercedes a legszigorúbb női tekinteteket is meglágyítja, az elegancia magasiskolája előtt a hölgyek behódolnak. Az egyterű szerkezetű kialakítás kényelmesen magas ülőhelyzetet ad, az ülések nagyautósan hosszú lapúak, a párnázás pedig kényelmesen feszesen tarja a hátat. Ott, ahol fontos a megjelenés, a reprezentáció, az A-osztályú Mercedes kitűnően mutat. A vezető figyelmét semmi nem vonja el, a motor halk és erős, a váltó pontos, a biztonságra garmadányi rendszerek ügyelnek, a kényelmi berendezések elérhetők és tényleg kényeztetnek. Dízel változatban a fogyasztásra sem lehet panaszunk, az új, „már nem bébi Mercedes” városi forgalomban 6 liter gázolajat fogyaszt. Az autó alapára 4 millió 611 ezer forint.

[[ Oldaltörés: Negyedik oldal (Oldaltörés) ]]

Renault Modus – A divatos

Kis családoknak ideális

Sokáig nem lehetett tudni a Twingo és a Clio között mi keresnivalója van a Modusnak. Aztán a hölgyek megadták a választ. Nekik készült ugyanis a Renault kis egyterűje. Az osztályelső Modus a családi autó szerepkörét is betöltheti. A minőségi anyagokból építkező utastérben kellemes lenni, a magas helyzetnek köszönhetően jó a kilátás és a motorok teljesítményére sem lehet rossz szavunk. A nyugat-európai mércével is igen jól felszerelt autó csekély fogyasztásával és praktikumával is kiérdemelte a családos hölgyek szimpátiáját. A Renault Modus alapára 2 millió 690 ezer forint.

Peugeot 206 CC – A feltűnő

Kabrió fél perc alatt

A nőknek tetszik a Peugeot nagyobbik kupéja, a 307 CC is, de vezetni inkább a 206 CC szeretik. A csak papíron négyüléses kupé-kabrió igazi élményautó, képtelenség vele feltűnés nélkül autózni, de hétköznapi használatra is kiváló, hála 400 literes csomagterének. A mostoha utakat rosszul tűri, az autópályás utazásokért pedig egyenesen odáig van. A tető lenyitásához fél perc sem kell, máris indulhat az örömautózás. A benzines változatoknak nagy az étvágya, de az újabban kapható dízellel azok is jól járnak, aki gyorsan és takarékosan szeretnének kupézni, illetve kabriózni. Az autó alapára 4 millió 490 ezer forint.

smart forfour – A jópofa

Smart öt ajtóval

Aki nem tud lemondani a smart-érzésről, de nem elégszik meg a két üléssel, bátran válassza a forfourt. A legnagyobb smart hiába négyajtós, ugyanolyan kultikus kisautó, mint az immár fortwo néven forgalmazott öccse. A japán alapokon nyugvó új német kedvenc tetszőlegesen cserélhető műanyag elemei révén 140-nél is több külső-belső színkombinációba is öltöztetheti gazdája a smartot. A robotizált váltóval is kapható igényes, játékos és praktikus autó könnyen vezethető, hasznos rekeszei sok cuccot elnyelnek. 1,5-ös motorral a 980 kilós kis kocsi még 190-nel is repeszt, bár elsősorban a városban hálálja meg a bizalmat. A smart forfour alapára egyliteres motorral 2 millió 990 forint.

automenedzser.hu Autó

Cégautó piperetükörrel

A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.

automenedzser.hu Autó

Mi teszi a presztízsautót?

A nagyobb, jobban felszerelt autó természetesen drágább, mint egy szerény képességű kiskocsi. De mitől kerül egy presztízs- vagy egy luxusautó akár milliókkal többe, mint az azonos műszaki tartalmú középkategóriások?

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

Fiat Grande Punto - Megérkezett a bajnok

Sokat vár a Fiat vezetése a januártól kapható Grande Puntótól. Az olaszok mindent beladtak: gyönyörű formát, izmos és takarékos motorokat, pontos váltót, sportosan kényelmes futóművet és gazdag felszereltséget. Ennek megfelelően meg is kérik az árát.

automenedzser.hu Autó

Tizenhat tipp, hogyan spórolj a benzinnel

Sok kicsi sokra megy, szabad szemmel is látszik, hogyan kúszik lassan fel a benzin ára. A nyár folyamán hozzá kell szoknunk, hogy a térségben továbbra is a legdrágábban, 300 forint felett kaphatunk egy liter benzint. Íme tizenhat ötlet, hogyan spórolhat az üzemanyaggal.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 teszt: csúcsmodell

A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

automenedzser.hu Autó

Autók, amelyek megmentették a világot

Felejtsük el a varázslatos Pussy Galore-t és a többi kebelcsodát, sőt a felrázott martinit is tegyük félre. Nézzük inkább azokat a csodamasinákat, amelyekkel James Bond mindig győz. Tűzön, víz alatt, levegőben.

automenedzser.hu Autó

Nissan Note teszt: családi kalandokhoz

A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.

automenedzser.hu Autó

Mitsubishi Colt CZT - Egy kis piros bombázó

A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!

automenedzser.hu Autó

Smart forfour teszt: Nyomd a gázt, és huss!

Hatalmas a kontraszt az ötajtós smart kihívó külseje és puritán, ám célszerű belseje között. Szinte el is megy a kedve az embernek a kis divatautótól. De aztán bepöccen a motor és egy kis barátkozást követően megindul a száguldás. A nagy smart ezerötös változatát erre teremtették.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.