szerző:
Biró Csongor

Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.

Új gépjárműosztályba lépett az Audi. Valójában már járt itt, és megégette magát az alumínium karosszériás, a korát jócskán megelőző A2-essel. Ezúttal újra megpróbálja az ingolstadti márka. A Mini, a Fiat 500 és a Citroen DS3 sikerén felbuzdulva prémium kisautót építettek. Adva volt a konszernen belüli Polo, csak fel kellett vértezni audis virtussal. Sikerült. Az A1 minden ízében vérbeli Audi. Kupészerű teste előrevetíti a jövőt, pár éven belül várható a sportos vénákkal bíró S1, az ötajtós-, és a kabrió változat is.

©

A LED-es nappali fény, az intelligens xenon plus lámpák, a fénydiódás hátsók, a start-stop rendszer, a TFSI-motorok, a Google térképes és beszédfelismerős navigáció, a dinamikus futómű, a 14 hangszórós, mélynyomós, 465 wattos Bose hangrendszer, a merevlemezes és minden eszközt felismerő-beolvasó multimédia (az Audi A8-asban megismert MMI Plus) mellett igazi újdonság, hogy testre is szabható az A1: a tető, a visszapillantók, a belső díszítőelemek, a kárpitok különféle színekben rendelhetők. Csak a külső 800 féleképpen variálható.

Az A1 jól néz ki, és kiválóan vezethető kis élményautó. Négy motorváltozata közül hármat próbáltunk ki, a 3,8 literes átlagfogyasztással kecsegtető 90 lovas dízel később érkezik. Az 1,2-es belépőmodell kis turbója 86 lóerővel vértezi fel az A1-est, ami bőven elegendő az örömautózáshoz, csupán emelkedőkön érezzük, hogy illene visszaváltogatni. Fogyasztása hat liter alatt marad városban és országúton használva, hangja szinte semmi. A 122 lovas 1,4 TFSI sportosan mozgatja az A1-est, élesebb kanyarokba öröm beesni, ilyenkor sokszor az ESP és az elektronikus differenciál (electronic limited slip differential – széria) segít talpon maradni. Ennek a változatnak mérges a hangja, de túlpörgetve idegesítően vinnyog. Alapjáraton biztatóan morog. Főként autópályán faggattuk, sok kilométert tettünk meg 200 kilométer/órás sebesség felett, de így sem mértünk 8,8 liternél nagyobb átlagfogyasztást. A sportos A1-est vezettük hétfokozatú S tronic (duplakuplungos) váltóval is, illik hozzá.

Nem csupán a takarékosság nagymestere az 1,6 literes 105 lovas turbódízel változat. Amellett, hogy 4,6 literes átlagfogyasztást mértünk vele vegyes használatban, izmos nyomatéka miatt ez a motorváltozat nyerte el a tetszésünket.

A Brüsszelben gyártott kis Audi első ülései kényelmesek, a kapcsolók elrendezése ergonomikus, van pohártartó, finomak és minőségiek az anyagok – leginkább a TT és az A3-as belsejére emlékeztet. A hátsó sorban magam mögé befértem, de a fej- és a válltér nem ígér kényelmet. A csomagtartó 270 literes. Az A1 májustól rendelhető, az autókat szeptembertől lehet átvenni, állítólag már van magyar vevő, aki 10 milliós változatot állított össze. Nálunk kétféle felszereltségi szinten kapható, a legolcsóbb 1,2-es A1 4,94 millió forint, az 1,4-es alapára S tronic váltóval 6,3 millió forint, a dízel alapára 5,76 millió forint.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

hvg.hu Autó

Audi A4 teszt: takarékos vezetőknek

Mitől lett takarékos az Audi népszerűbb modellje? Elsősorban a sofőr akaratától, másodsorban néhány technikai megoldástól. Lecsippentettek róla 7 lóerőt, leültették, sportfutóművet toltak alá, stop-start rendszerrel szerelték fel. A kategória legzöldebbjének kikiáltott modell alapára 8,5 millió. Takarékos vezetők, íme: a ti autótok.

Biró Csongor Autó

Audi TT RS teszt: magyar erős

Nagyon enyhe ráncfelvarráson esett át a legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé és Roadster: vonzóbb arcot, sportosabb külsőt kapott, ám ezt csak a beavatottak veszik észre. Nagyobb változás, hogy elbúcsúztunk a V6-os motortól, viszont erősebb és takarékosabb lett a kétliteres TFSI.

Autó

Audi Q7 menetpróba: kis motorral is félelmetes

Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.

hvg.hu Autó

Audi A6 3,0 T: jobb, mint Veres János új cégautója

A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.

hvg.hu Autó

Audi R8 V10 teszt: te kikapcsoltad az ESP-t?

Brutális morgás, mágneses futómű, megolvadt gumik, gőzölgő üvegtető, füstölő féktárcsák, javuló köridők – mindenkinek van ilyen álma. Vezettük az Audi tízhengeres fenevadját.

Autó

Audi TT tartós teszt: Bentley-k között sem kellett szégyenkezni

Jóllehet, teszteltük már a magyarországi autóipar egyik büszkeségét, a megújult TT Roadstert, de azt gondoltuk, érdemes lenne egy hosszabb, kétszemélyes kiránduláson is kipróbálni a német élményautót. Nem akarunk irányjelzés nélkül a dolgok elébe vágni, de nem kellett csalódnunk.

hvg.hu Autó

Audi Q7 teszt: túlélő dinoszaurusz

A dinók nem halnak ki – hirdeti az Audi Q7 3,0 TDI clean diesel. Az óriás Euro 6-os motorral kezdte meg második életciklusát, rácáfolva azokra a véleményekre, hogy ekkora állatra nincs szükség az utakon.

hvg.hu Autó

Audi Q5 teszt: überautó

Nincs mese, ez ma a létező legjobb Audi. Senkit nem ismerek, akinek ne tetszene. Harmónia, kiegyensúlyozott méretek, kupészerű hobbiterepes forma, ultramodern technika, 20 hüvelykes kerekek, 240 lovas, izmos motor. Ára brutális, három hasonszőrű terepest is kapnánk érte. Igazi luxus.

Biró Csongor Autó

Audi A8 teszt: a gyűrűk ura

Az Audi tervezői a Grált keresik, a tökéletes autót. Nem találják, ezért megépítik. Az ingolstadti vár pincéjében aranycsinálók módszereivel, okkult tanok igéivel alkotnak. Így született meg a harmadik generációs A8, rovarszemmel, időtálló formában, brutális menettulajdonságokkal, elképesztő technikával – elérhetetlen áron. Aki hibridet várt és zöldautós erényeket, csalódni fog, az A8 maradt, ami volt: sportos luxuslimuzin.

hvg.hu Autó

Seat Exeo teszt: Audi a Seattól Passat áron

A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.