szerző:
hvg.hu

Ez az autó már egyáltalán nem a vezetési élményről szól. Hanem az önvezetésről és a hangtalan suhanásról.

A Volkswagenek műszerfalát sok mindenért lehet szeretni, de izgalmasnak egyik sem igazán nevezhető. A mostani Genfi Autószalonon leleplezett VW I.D. Vizzion műszerfala viszont minden eddiginél unalmasabbra és rendkívül egyhangúra sikeredett, mutatjuk:
©

Az I.D. Vizzionből még a kormánykereket és a pedálokat is kispórolta a német gyártó, ami nem is csoda, hiszen a kocsi Level 5-ös önvezetéssel rendelkezik, vagyis utazás közben semmilyen sofőri beavatkozást nem igényel. A Volkswagen szerint sorozatgyártású autóba körülbelül 2030-tól kerülhet majd ilyen technika.

©

Az 5,16 méter hosszú, illetve 3,1 méteres tengelytávolságú újdonság ajtajai egymással ellentétes irányban nyílnak és nincs B-oszlop. Az 565 literes csomagtartójú I.D. Vizzion padlójában egy 111 kWh kapacitású akkumulátorcsomag rejtőzik, mely a gyártó szerint mintegy 665 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.

©

A fejlett hangvezérléssel és arcfelismeréssel büszkélkedő, 24 colos kerekeken gördülő modell elöl és hátul is kapott egy-egy villanymotort, melyek összteljesítménye 306 lóerő. A 0-100-as sprint 6,3 másodpercig tart, a végsebesség 180 km/h. A VW I.D. Vizzion sorozatgyártásra érett változata várhatóan 2020-2022 magasságában fog bemutatkozni.

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!