szerző:
hvg.hu

Elég jó pozícióba került a magyarországi üzem azzal, hogy a francia tulajdonos itt fogja gyártani egyik legnagyobb darabszámú motorját.

Kisméretű benzinmotorokat fognak gyártani a szentgotthárdi üzemben 2020-tól – jelentette be a beruházást Budapesten Grzegorz Buchal a szentgotthárdi gyár igazgatója, valamint Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter.

Szentgotthárdon lévő motorgyár helyzete azt követően vált bizonytalanná, hogy a tavaly márciusi felvásárlást követően a márka új tulajdonosa, a francia PSA konszern bejelentette, minden következő Opel modell a PSA platformját, motorjait és váltóműveit fogja használni.

A mostani bejelentés nyomán viszont kiderült, hogy az Opel szentgotthárdi üzeme lesz a PSA (Peugeot-Citroen) csoport egyik legnagyobb darabszámban készülő motorcsaládjának gyártási helye. A szentgotthárdi motorgyár úgynevezett Flex üzemében a tervek szerint 2020 elejétől indulhat az 1.2 literes, háromhengeres benzines turbómotorok gyártása. A PureTech motorokat a magyar gyáron kívül a lengyelországi Tychyben lévő üzemben is gyártani fogják.

Az üzemben egy 60 fős csapat már most megkezdte a projekt előkészítését, amely az új motorcsalád integrálását jelenti a gyártásba.

©

Mindez azt is jelenti, hogy 2020-ban, amikor az új benzinmotorok gyártása megindul, azzal párhuzamosan a mostani motorpaletta egységei is tovább készülnek a sorokon. Vagyis addig, amíg a jelenlegi Opelek – Insignia, Astra – életciklusa tart 2024-ig, addig ezeket a még nem PSA, hanem a korábbi tulajdonos General Motors/Opel fejlesztésű egységeket is gyártják tovább.

A szentgotthárdi motorgyár kapacitása egyébként akár 500 ezer egység is évente. Bár számok még nem ismertek, a PSA vélhetően azt a termelést hozza ide, amelyet korábban a szlovákiai Trnavaban található üzemének kapacitásbővítésével kívánt volna megoldani. Ez az akkori hírek szerint minimum kétszázezer benzinmotort jelentett.

Szentgotthárdon egyébként volt egy elbocsátási hullám a PSA felvásárlás után, amelyre tavaly októberben derült derült fény: akkor körülbelül 100 kölcsönzött munkavállalótól váltak meg. A magyar Opel dolgozói létszáma 2017-ben éves átlagban 1252 főt tett ki a kölcsönzött munkavállalók nélkül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!