Digitális táblán jelzik Sopronban és Győrben, mikor jön a busz

Már működik Sopronban az autóbusz-hálózat elektronikus tájékoztatási rendszere, Győrben pedig megkezdték a buszmegállókba kihelyezett információs oszlopok és a helyi járatú autóbuszokra telepített informatikai eszközök tesztüzemét.

  • MTI MTI
Digitális táblán jelzik Sopronban és Győrben, mikor jön a busz

Sopronban a napokban fejezték be a háromhetes tesztüzemet, amelynek végére a jegyforgalom tizede az újonnan kihelyezett automatákon keresztül zajlott, a vásárlások harmadában pedig bankkártyával fizettek az utazók – mondta Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója.

A buszok külsejére és belsejébe telepített utastájékoztató rendszer része a kijelzők mellett a hangos információs szolgáltatás. A berendezések bármikor használhatóak utasszámlálásra, eközben folyamatosan nyomon tudják követni a járművek hét fontos adatát, köztük a fogyasztást és az olajnyomást - tette hozzá.

Pócza Mihály megemlítette: több magyarországi városban működnek már a soproni rendszer egyes elemei, de ilyen teljességében sehol nem építették ki a szolgáltatást.

Korábban azt közölték, hogy a 370 millió forintos összköltségű, részben európai uniós forrásokból finanszírozott fejlesztéssel tíz jegy- és bérletárusító automatát állítanak fel, amelyeknél bankkártyával is lehet fizetni, és 28 buszon helyeznek el fedélzeti számítógépet, belső utastéri kijelzőt valamit a hangos tájékoztatást lehetővé tevő rendszert.

Sopronban - korábbi tájékoztatás szerint - hét jármű kapott "zöldútkérő rendszert", öt pedig olyan utasszámláló berendezést, amely segítheti a forgalomtervezést. Emellett ötven elektronikus tájékoztató táblát szerelnek fel olyan gombbal, amely azt segíti, hogy azokat vakok, gyengén látók is használhassák.

Az utazók a megállókban mobil interneten vagy WAP-on keresztül is tájékozódhatnak arról, mikor ér oda a következő busz. Üzemzavar esetén a sofőr azonnal jelezheti a problémát az irányító központnak.

Győrben is elindult az utastájékoztató rendszer éles tesztüzeme. December elejéig azt a szakemberek már a mindennapi működésben ellenőrzik. A jegykiadó automaták is működésre készek, de ezeket csak pár napos belső tesztelés után használhatják az utasok.

Győrben a szakemberek több mint száz, helyi járatú autóbuszba szerelték be a szükséges technikai eszközöket, valamint a GPS-alapú fedélzeti számítógépeket, így a központ mindig tudja, hogy az egyes járművek merre haladnak. Az utasok hangos és képes tájékoztatást kapnak a következő megállóról, az átszállási lehetőségekről. Huszonnégy megállóba kerültek ki digitális információs oszlopok, amelyek a járművek mindenkori földrajzi helyzete és sebessége alapján jelzik, mikor érkezik meg az adott helyre a következő busz.

A jövő héten indul a "zöldútkérés" éles tesztelése is Győrben, a város öt kereszteződésében - olvasható az erről szóló közleményben.

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.