szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Átmenetileg nem tudja finanszírozni intézményeit a veszprémi önkormányzat, likviditási hitel felvételére kényszerül - mondta Scher Ágota, az önkormányzat pénzügyi irodavezetője.

Az MTI azért kereste meg az önkormányzatot, mert a helyhatóság levelet küldött a megyeszékhely szociális, oktatási és kulturális  intézményeinek, e szerint "Veszprém megyei jogú város önkormányzata likviditási nehézségek miatt az intézményei részére átmenetileg a pénzügyi keretet nem tudja biztosítani, ezért további értesítésig az önkormányzat által nyújtott finanszírozás szünetel". Mint írták, az intézmények ezen időszak alatt kiadásaikat csak a saját bevételeikből tudják fedezni.

Takarékos gazdálkodásra szólították fel az intézményeket; gazdálkodjanak fegyelmezetten, lehetőség szerint extrakiadásokat ne tervezzenek, csak olyan kiadásokkal számoljanak, melyek a saját bevételeikből megoldhatók - magyarázta a pénzügyi irodavezető.    

Az önkormányzat bevételei  az állami bevételekből, a normatív állami támogatásból, az adóbevételekből, az ingatlanértékesítési bevételekből, illetve a hitelből állnak - folytatta a szakember, hozzátéve: az adóbevételek megérkeztek, az ingatlanértékesítések most vannak folyamatban. A költségvetésben jelentős összeg, 780 millió forint az ingatlanértékesítésből származó bevétel, az ingatlanok nagy részére már van érdeklődés - tájékoztatott Scher Ágota. Közlése szerint a likviditási hitelszerződést - hárommilliárd forintról - hamarosan megkötik egy pénzintézettel.

A közalkalmazotti béreket kifizették, a járulékok rendben vannak, a hiteltörlesztést, kamatok fizetését rendezték, "komoly aggodalomra nincs ok" - mondta a pénzügyi vezető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!