szerző:

2010 és 2014 között 81 milliárd forintot költött a kormány állami hirdetésekre, de ez hárommilliárddal kevesebb, mint az előző ciklus állami reklámköltései – derült ki Rogán miniszter írásbeli válaszából.

A DK-s Varju László írásbeli kérdésére válaszolt hétfőn Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetet vezető miniszter. A parlament honlapján megjelent válasz szerint a kormány 2010 és 2014 között 81 milliárd forintot költött állami hirdetésekre.

Ez nem szerepel konkrétan Rogán válaszában, a miniszter ugyanis egy egyszerű matematikai feladványba csomagolta az információt. "A jelenlegi kabinet kevesebbet költ reklámokra, mint az azt megelőző Gyurcsány–Bajnai-kormányok. A 2006 és 2010 közötti ciklusban az állam 84 milliárd forintot költött állami reklámhirdetésekre, ami 3 milliárd forinttal több, mint a 2010-2014-es időszak kiadásai" – fogalmazott.

©

A kormány arra törekszik, hogy rendszeresen tájékoztassa az állampolgárokat a mindennapi életüket jelentősen meghatározó aktuális intézkedésekről – írta. A kabinet ennek megfelelően

tájékoztató tevékenységet folytatott

többek között a családi adókedvezmények kibővítése, a rezsicsökkentés és a bevándorlás ügyében is – folytatta Rogán, aki szerint velük ellentétben a baloldali kormányok gyakran keverték össze a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Ennek egyik kirívó példája az a cikk, amelyet 2008-ban Gyurcsány Ferenc jelentetett meg a Népszabadságban 4,5 millió forintért, amit fele részben a kormány, fele részben az MSZP állt.

Bár Varju kérdése kifejezetten a tévéhirdetésekre vonatkozott, Rogán válaszából nem derül ki, hogy az állami reklámtortából milyen arányban részesültek a különféle hirdetési felületek.

Cikk megosztása
Címkék