szerző:
-W-
Tetszett a cikk?

Mi magyarázza a korrupción kívül, hogy csak batár limuzinokkal lehessen taxizni?

Ha Magyarországon eldobunk egy téglát, ahol leesik, valószínűleg éppen belepofázik az állam/önkormányzat valamibe, amibe nem kéne neki. Én például egyáltalán nem bánnám, ha Tarlós István mahjongozással ütné el az idejét ahelyett, hogy lerajzolja, milyennek kell lennie a taxinak.

A szabályozás állítólag azért kell, mert túl sok a taxis, és árverseny alakult ki. Hogy ez mekkora címeres ökörség, azt könnyű belátni, elég kimondani például, hogy "túl sok a pék", "túl sok a könyvesbolt", vagy "túl sok a hentes". Biztos vannak helyek, ahol időlegesen túl sok a pék, aztán ez be szokott állni az optimális szintre anélkül, hogy az illetékes elvtárs rendeletben szabályozná a briós méretét.

Természetesen az ilyen beavatkozás mögött mindig a kurvát kell keresni, vagyis hogy ki melyik bugyiba mennyi pénzt gyömöszöl azért, hogy neki kedvezzen az új szabályozás. Különösen akkor, ha a főváros nyilvánvaló szándéka az, hogy a taxi legyen minél nagyobb és drágább.

Ugyanis most ott vagyunk, hogy minimum két és fél méter legyen a tengelytáv. Tehát taxizni csak nagy autóval lehessen. Kérem tisztelettel, ez faszság.

Nem volt alkalmam Tarlós István kerületét megmérni mostanában, de az én seggem tök jól bele szokott férni egy Yarisba vagy egy C2-be, és mivel külföldre nem taxival megyek, hát kibírom azt is, ha kevesebb a lábtér. Sőt, ha volna taxitársaság, amely direkte kisautókkal jár, és az ebből adódó alacsonyabb fogyasztást és fenntartási költséget az utas is élvezheti, hát nem is telefonálnék másnak. Ha meg véletlenül borjút, kétszáz liter cefrét, vagy nagytestű polgármestert szeretnék szállítani, akkor majd megmondom a diszpécsernek, hogy küldjenek valami batárt kivételesen.

Ne mondja senki, hogy nem elég biztonságos a Smart meg a Fiesta, mert akkor eleve magánautóként se futhatnának ezek a kocsik. Tényleg, és hol van ilyenkor Illés Zoltán, hogy megvédje a levegőt?

Semmi az égvilágon nem indokolja, hogy takarékos, olcsó és kicsi autókkal ne lehessen taxizni. Hacsak nem az óriási bugyikba tömködött pénzek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!