Át kell építeni a Margit hidat az új villamosok miatt?

1 perc

2004.07.28. 07:23

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a főváros által beszerzendő Siemens Combino villamosok a pálya három szakaszán is érintik a közúti sávokat, illetve egymást. A Siemens arról döntött, hogy bár átalakítja a villamosokat, kitart az alacsonypadlós koncepció mellett.

A VEKE aggályosnak tartja, hogy a módosított járművek belső tere a korábbinál is szűkebb, oldalirányban viszont a villamos túlságosan kilóg - írja a Népszabadság. A lap szerint három kritikus megállóban, a Margit-szigeti bejárónál, a Török utcánál és a Móricz Zsigmond körtéren a villamosok érintik a közúti sávokat és egymást is. A szervezet szerint a biztonságos üzemeltetéshez a Margit hidat is át kell építeni.



A lap szerint a BKV Rt. és a Siemens a hét végén írja alá a Nagykörútra szánt Combino villamosok szállításáról szóló új ajánlatot. A módosításra azést volt szükség, mert a korábbi pályázatban nyertes villamosoknak műszaki hibáira derült fény.



A felvetésekre a BKV részéről az új szerződés aláírásáig nem kívántak reagálni – tette hozzá a Népszabadság.



Eközben a Siemens változtatásokat hajt végre a Combino-villamosok gyártásában, hogy megelőzze a technikai gondok újbóli jelentkezését - írja az MTI a cég szóvivőjére hivatkozva. A vállalat kitart az alacsonypadlós villamos-koncepciójánál, nem tervezi a gyártás leállítását sem, viszont - mint a szóvivő mondta - a Combinot a mostani módon nem lehet tovább gyártani.



Megjegyezte, hogy a módosítások megkezdéséhez értelemszerűen szükségesek a megfelelő szakvélemények , és az időzítési tervek kidolgozása is. A szóvivő ezzel reagált a Focus Money- című lapban megjelent jelentésre, amelyben a Combinot felváltó modellről volt szó. A jelentésben még a Combino névváltozását is megemlítették. " Ilyen szándékról nem tudok " - közölte a szóvivő.



A budapesti Fővárosi Közgyűlés június végi ülésén fogadta el azt a szerződésmódosítást, amelynek alapján a 40 darab alacsony padlós villamost 2006 elejétől, az összességében 43 milliárd forintos korábbi árnál 15,5 százalékkal olcsóbban, több mint 6 milliárd forintos megtakarítással veheti meg a BKV, illetve a fővárosi önkormányzat.



Az 1997-ben elhatározott villamosvásárlás korábbi szerződésének módosításáról ez év januárjában kezdődtek tárgyalások, miután a Siemensnek Európa-szerte több száz műszakilag hibás szerelvényét vissza kellett hívnia.