Át kell építeni a Margit hidat az új villamosok miatt?
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a főváros által beszerzendő Siemens Combino villamosok a pálya három szakaszán is érintik a közúti sávokat, illetve egymást. A Siemens arról döntött, hogy bár átalakítja a villamosokat, kitart az alacsonypadlós koncepció mellett.
A lap szerint a BKV Rt. és a Siemens a hét végén írja alá a Nagykörútra szánt Combino villamosok szállításáról szóló új ajánlatot. A módosításra azést volt szükség, mert a korábbi pályázatban nyertes villamosoknak műszaki hibáira derült fény.
A felvetésekre a BKV részéről az új szerződés aláírásáig nem kívántak reagálni – tette hozzá a Népszabadság.
Eközben a Siemens változtatásokat hajt végre a Combino-villamosok gyártásában, hogy megelőzze a technikai gondok újbóli jelentkezését - írja az MTI a cég szóvivőjére hivatkozva. A vállalat kitart az alacsonypadlós villamos-koncepciójánál, nem tervezi a gyártás leállítását sem, viszont - mint a szóvivő mondta - a Combinot a mostani módon nem lehet tovább gyártani.
Megjegyezte, hogy a módosítások megkezdéséhez értelemszerűen szükségesek a megfelelő szakvélemények , és az időzítési tervek kidolgozása is. A szóvivő ezzel reagált a Focus Money- című lapban megjelent jelentésre, amelyben a Combinot felváltó modellről volt szó. A jelentésben még a Combino névváltozását is megemlítették. " Ilyen szándékról nem tudok " - közölte a szóvivő.
A budapesti Fővárosi Közgyűlés június végi ülésén fogadta el azt a szerződésmódosítást, amelynek alapján a 40 darab alacsony padlós villamost 2006 elejétől, az összességében 43 milliárd forintos korábbi árnál 15,5 százalékkal olcsóbban, több mint 6 milliárd forintos megtakarítással veheti meg a BKV, illetve a fővárosi önkormányzat.
Az 1997-ben elhatározott villamosvásárlás korábbi szerződésének módosításáról ez év januárjában kezdődtek tárgyalások, miután a Siemensnek Európa-szerte több száz műszakilag hibás szerelvényét vissza kellett hívnia.