Kétmillióan látták a raboskodó Zalatnayt

2 perc

2004.12.14. 10:10

Az énekesnő bejelentkezése a börtönből az 50. hét második legnézettebb műsorának bizonyult, a vasárnapi Tények szintén dobogós lett, Doktor Szöszi pedig a fiatalok körében aratott.

Nyerő nap volt a pénteki az RTL Klub számára, az este sugárzott Legyen Ön is milliomos! 2,27 millió nézőjével és a Nem vagyok én apáca című Zalatnay-riport 2,24 millió nézővel az előző hét két legnézettebb műsora lett.

Hétfőn a teljes népesség körében és a fiatalok között is a Barátok közt hamis szerelmeslevél körüli bonyodalmakat leíró epizódja lett a legnépszerűbb, a hasonló időben a konkurens csatornán sugárzott Bagi-Nacsa paródiaműsor 1,45 millió (699 ezer fiatal) nézőt vonzott. Kedden hasonlóan alakultak az erőviszonyok, az RTL napi szappanoperája kétmillió nézőjével mindenkire rávert, míg a 18-49-esek között 918 ezer nézővel ez az adás a hét második legkedveltebb műsora lett. A TV2 szerdán a Megasztárra és a Gyerek multimilliomos vetélkedőre hagyta a törlesztést: a tehetségkutató szerdán a 18-49-es korcsoportban az első, a Jakupcsek-féle vetélkedő a harmadik legnézettebb műsor volt. Csütörtökön is jól szerepelt a kvíz, ettől eltekintve a nap a Berényi családé és Gálvölgyi Jánosé volt, utóbbi showműsorát 1,75 millióan látták, s főleg a 18-49-esek között aratott sikert (856 ezer, 18,9 százalék). Az azonos időben az MTV-n leadott Szerelem és halál című Woody Allen filmre összesen 375 ezer néző volt kíváncsi.

Pénteken a bevezetőben említett Zalatnay-bejelentkezést látták legtöbben, az utána következő A kísértést már 920 ezerrel kevesebben látták, a nézők minden bizonnyal az éjszakai élet valódi kísértésének engedve eltűntek a tévékészülékek elől. A szombat esti főműsoridős programok közül a Vágó István vezette A nagy évismétlést 1,74 millió néző követte figyelemmel, így az ország tesztje 276 ezerrel több nézőt vonzott, mint a vele azonos időben a TV2-n sugárzott Magellán, 87 ezerrel többet, mint az Activity, 370 ezerrel többet, mint a Csaó, Darwin! című vetélkedő. (A 18-49-es korcsoportban a különbség kevesebb volt, Vágó István 735 ezer tévézőjéhez képest Bochkor Gábort 675 ezren követték.) Bár kevesebb nézőt vonzott, nagyobb közönségarányt ért el az RTL országtesztje után sugárzott Heti hetes. A "humor nagyágyúit" a teljes népességből 1,55 millióan látták (42,8 százalék), míg a kereskedelmileg értékesebb 18-49-es korcsoportból 673 ezren. Szombat este az MTV-n közvetített ötöslottó sorsolást 943 ezren, a Csupasz pisztoly című filmet 896 ezren látták.

A hét utolsó napján a magyar és az amerikai tinivígjátékok versenyét az utóbbi nyerte, hiszen a TV2 Tények és Napló című műsorainak 2 millió nézője közül 1,68 millióan a Doktor Szöszi című filmre is a csatornán maradtak, közülük 1 millióan a kereskedelmileg fontos célközönségből, míg az RTL-en ugyanebben az időben sugárzott, az Apám beájulna című, tiniregényből készült mozifilm ugyanezen fiatal célcsoport körében 854 ezres nézettséget ért el. Vasárnap az MTV is szóhoz jutott, a Dömsödi-féle Névshowrt 1,73 millió néző követte, közülük mindössze 400 ezer került ki a 18-49-esek közül.

A csatornák heti párharcát ismét az RTL Klub nyerte, hiszen mind a fiatal célközönség, mind a teljes népesség körében magasabb nézőszám jutott egy műsorpercére, mint a konkurensek esetében.