Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira

1 perc

2005.01.20. 12:05

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

Mint a ciprusi Markosz Küprianu, a fogyasztóvédelemért felelős uniós biztos a Financial Times brit üzleti napilapnak fogalmazott: „Eddig mi nevettünk az amerikaiakon, ám az elhízás mostanra európai jelenséggé vált.”

Küprianu tervei szerint a specifikus hamburger- és burgonya-tilalom mellett iskolák környékén általános reklámtilalom vonatkozna a fast-food éttermekre, amelyek az oktatási intézményektől csak meghatározott távolságra hirdethetnének.

„Az ágazat visszajelzései kedvezőek, ezért optimista vagyok. Tény ugyanakkor az is, hogy ha nem sikerül megegyeznünk, törvény formájában fogjuk elképzeléseinket kikényszeríteni” – fogalmazott a biztos.

Tervei szerint Küprianu márciusban terjeszti elő a javaslatot, amely 2006-tól léphet érvénybe.

Jól dokumentált kalóriakúra
Super Size Me címen futott a nyáron az az amerikai dokumentumfilm, amely a fast food ételek egészségkárosító hatására kívánta felhívni a figyelmet egy furcsa kísérlet dokumentálásával.

A film rendezője, Morgan Spurlock bizonyára élete végéig átkozni fogja az ötletet, a film egy hónapig tartó forgatása alatt ugyanis 12 kilót szedett fel, tönkretette a szexuális életét és depressziós lett. Mindezt úgy érte el, hogy 30 napig kizárólag a McDonald’s éttermeiben étkezett, és az eladók minden kérdésére igennel válaszolt.

A gyorsétteremlánc a filmhez csupán azt a kommentárt fűzte, hogy aki huzamosabb ideig napi 5 ezer kalória fölött étkezik, ne csodálkozzon, ha elhízik. Vagyis a lánc mindenkit felnőttnek tekint, s vélelmezi, hogy étkezési szokásait tudatosan alakítja.