A Menny és a Pokol csatája, szerencsére csak a monitoron

2 perc

2005.02.11. 14:07

A kedvező kritikák és a játék sikere után várható volt, hogy készül a Painkillerhez egy vagy akár több kiegészítő is. Az első meg is jelent annak rendje és módja szerint, a Battle Out of Hell címet kapta, és hősünk pokolból kivezető útját dolgozza fel. Az új helyszínek mellé új fegyverek és ellenfelek is járnak, valamint a multi rész is fejlődött benne. De nézzük kicsit részletesebben is a dolgokat.

© PC Dome
A történet ott folytatódik, ahol az alapjátékban véget ért: hősünk Lucifer után megy a Pokolba, hogy kiszabadítsa Évát. Nagy csatában legyőzi az alvilág fejedelmét, de akad egy apróbb probléma: erről a helyről nem lehet egyszerűen kijutni. A kiegészítő intrójából megtudhatjuk, hogy azonnal átvette a halott démon helyét egy másik, és tovább folynak a harci előkészületek a Menny ellen. Éva egy varázslattal egészen a Purgatóriumig kimenekíti magukat, de innen már az út inkább visszafele halad, hisz’ meg kell akadályozni a Pokol terveit.

A pályák, ha lehet, még szebbek és jobban kidolgozottak lettek, valamint nagyobbak is mint az alapjátékban, tényleg olyan hangulatot árasztanak, mint kell nekik. Az első helyszín egy árvaház a Purgatóriumban, mely tényleg a régi XIX. századi létesítményeket idézi. Gyerekjátékok a szobákban, tantermek, hálók, lent a pince és a konyha. A második egy pokoli vidámpark, melyben még a hullámvasútra is felülhetünk. A többi helyszín is legalább ilyen szép és jól kidolgozott, látszik, hogy nem csak a plusz pénzért készült a kiegészítő.

A játék két új fegyverrel gazdagodott, melyek használhatóra sikerültek. Az első egy lángszóró, mely egyben géppuska is, elég pontos fegyver és közelre iszonyatosan pusztító hatású. Végre került bele egy mesterlövész fegyver is, mely lőszerként betonvasat használ, másodlagos funkciójával pedig robbanó golyókat szór az ellenfél lábához. Természetesen tartozik hozzá nagyítás funkció is.

© PC Dome
Természetesen az új pályákon is szerezhetünk kártyákat, melyek könnyebbé teszik életünket. Sajnos a készítők túl nehézzé tették a megszerzésünket, sőt, a legtöbb számomra megszerezhetetlen volt. Azt még el bírom képzelni, hogy azt a pályát, amit én 21 és fél perc alatt csináltam végig meg lehet oldani 20 perc alatt is, de hogy csak olyan fegyverrel ölök egy map-en amihez alapból nincs lőszer és a kezdőhelyen nem is lehet találni bele, azt nem. A megoldhatatlan probléma is megoldható lesz persze, ha visszajövünk később, mikor már van pénzünk a megfelelő kártya összeállításra.

A többjátékos mód is továbbfejlődött, illik is ez egy olyan játéknál amit a CPL beválasztott fő versenyszámnak. Sok új pálya mellett két új játékmód is megjelent, az egyik a CTF mód pokoli verziója, a másik pedig a Last Man Standing, melyben a cél a legtovább életben maradni.

A grafikai fejlődés annyira nem jelentős. Most is jól kidolgozottak az ellenfelek és a környezet is, viszont indokolatlanul nagyobb gép kell neki. A régi elég jól futott egy 1,2-es Celeronon is, míg a kiegészítő néha meg-megakadt egy 2,8-as P4-en. Ami a grafikán azonnal feltűnt, hogy kicsit színesebb lett és jobbak a texturák, melyek eddig se tartoztak a csúnyák közé.

A hangok terén se történtek eget rengető változások, a zenék hangulatosan, a leningrádi pályán például régi orosz indulók hallatszanak. A fegyverek és az ellenfelek hangjai is jól sikerültek, de ez elvárható volt az alapjáték után.