Egymillió embernek vallott Orbán a Tokaj-ügyről

3 perc

2005.04.19. 07:03

Vasárnap este 992 ezer néző látta A szólás szabadsága című műsort, amelyben Orbán Viktor volt kormányfő tulajdonképpen elismerte, hogy a feleségének tanácsokat adott a Tokaj-ügy kapcsán. Az elmúlt hét nézettségi versenyének nyertese azonban újfent Gáspár Győző, aki nem mindennapi rekordot könyvelhetett el hétfő este.

Gáspár Győzike hétről hétre rekordokat döntöget. Azon felül, hogy 2,26 millió nézővel ismét a hét legnépszerűbb műsora volt, ezúttal 50,4 százalékos share-t sikerült elérnie a 18-49 évesek között, azaz az éppen televíziót néző magyar „fiatalok” közül többen nézték őt, mint az összes többi adót együttvéve – derül ki az AGB Hungary által az év 15. hetében mért nézettségi mutatókból. A Barátok közt napról napra megbízhatóan hozza magát, ezért kevesebb szó is esik róla, csütörtöki része ezúttal a hét második legnézettebb programja volt (2,1 millió néző, 943 ezer fiatal). A teljes lakosság körében a harmadik helyen végzett a Napló, a TV2 magazinját 2,03 millió néző látta (791 ezren a 18-49-es korcsoportból), ezt követi a Legyen Ön is milliomos szerdai adása, amely 1,96 millió tekintetet vonzott (közöttük 688 ezer fiatalét), majd a Megasztár, amit Vágó műsoránál mindössze 118 ezerrel kevesebben láttak (a 18-49-esek között viszont jóval sikeresebb volt, 896 ezer fiatal nézte végig).

Győzike ellenfele egyébként Frei Tamás volt hétfőn, ám a Mariska Hargitayval (is) foglalkozó riportműsort kevesebben, 1,42 millióan látták. A 15 perc hírnév című, Robert De Niro főszereplésével készült, este 10-től a TV2-n futó amerikai filmre csupán 500 ezer ember kapcsolt, a vele egyidőben az RTL Klubon sugárzott MAX 3000 című filmre azonban 1,18 millió ember volt kíváncsi a teljes lakosságból. Szerda este az RTL a Rajtaütés című akciófilmet küldte Columbo ellen, azonban újra bebizonyosodott, hogy a csatorna – hasonlóan a filmsorozat-beli szituációkhoz - egyelőre nem tudja, miként szabaduljon meg a a ballonkabátos nyomozótól. (Peter Falk figuráját 1,29 millió néző látta, míg az akciófilmet csupán 1,17 millióan.)

Csütörtökön újfent kiderült, hogy a Csillagok Háborúja hamarosan mozikba kerülő, 3. sorszámot viselő része akkora várakozást azért nem kelt, hogy miatta újra végignézzük a korábbi epizódokat. Az RTL Kulbon vetített A Jedi visszatér 984 ezer embert érdekelt csak, míg a TV2-n sugárzott A méret a lényeg című német vígjátékra 1,3 millióan kapcsoltak (kell-e mondani: felerészben a hirdetők szempontjából jobban szem előtt lévő 18-49 éves korcsoportból). A 14. hét péntekjén gyásznap miatt elmaradt Áll az alku című vetélkedő megfelelő ütemben tért vissza legutóbb: 1,62 millióan látták Gundel Takács Gábor vetélkedőjét, ami ugyan a Barátok közt legyőzéséhez kevés (1,76 millióan nézték Berényiék kalandjait), a mind kevesebb érdeklődőt vonzó Benne leszek a tévében-t viszont sikeresen lenyomta (utóbbit 1,24 millióan nézték).

A szombat az egyre élesedő tehetségkutató versenyé, a Megasztáré lett. A nap legnézettebb műsorát 1,96 millióan látták a teljes lakosságból (a külön műsorblokkot képező, de közvetlenül a versenyt követően sugárzott Megasztár extra és az eredményhirdetés 1,76, illetve 1,49 millió nézőt vonzott, más így nem került a dobogóra). Az RTL Klub a versennyel egyidőben A hálózat csapdájában című Sandra Bullock filmet kínálta alternatívaként, ezt 1,3 millióan választották. Az ezt megelőző Activity-Szeress most! kettősből inkább Szulák Andreát szerették a nézők, 1,4 millió nézőjével szemben az RTL heti sorozata 1,27 milliót tudott gyűjteni.

Vasárnap a teljes lakosság körében a Napló bizonyult a legnépszerűbbnek (2,03 millió néző), ám a 18-49 év közöttiek ennél is nagyobb számban (893 ezren) nézték az RTL Klubon vetített Kamukem című hongkongi filmet. A vezető magyar politikusok vendégszereplésével készült A szólás szabadságát vasárnap este 992 ezer ember látta, közülük azonban mindössze 223 ezren tartoztak a keresőképes 18-49 év közöttiekhez.

Ami a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget illeti, az RTL Klub meggyőző fölénnyel vezet, s népszerűbb a teljes lakosság, valamint a 18-49 évesek körében is (az emberek 29,4 illetve 32,2 százaléka választja, szemben a TV2 26,6; 27,7 százalékával, az M1 13,7; 8,8 százalékával és a Viasat3 4,3; 5,5 százalékával). A főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 32,0 százaléka, a 18-49-esek 35,9 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 29,1; 30,9 százalékuk, az M1-et 15,2; 9,0 százalékuk, a Viasat3-at pedig 4,0; 5,1 százalékuk.