Jó üzlet volt Gyurcsány könyve

1 perc

2005.10.11. 14:24

Két héttel a megjelenés után már a miniszterelnök könyvének második kiadása került a boltokba. "A vevők érdeklődnek a könyv iránt. Másrészt jelentős bevételi forrást is jelent a kiadó számára" - mondta Rév András, a Napvilág kiadó ügyvezetője.

Szeptember 27-én 4 ezer példányban adták ki Gyurcsány Ferenc Útközben című könyvét. A második kiadás 13500 példányából 6500 már a könyvesboltokba került - mondta Rév András, aki megerősítette, hogy jó üzlet volt a miniszterelnök könyvének kiadása, hiszen elentős bevételi forrást is jelent a kiadó számára, mivel az előállítási költségek 2000-3000 eladott példány után térülnek meg. Korábban már közölték, hogy a szerző nem tart igényt honoráriumra.

A szeptember végén megjelent könyv Gyurcsány Ferenc  személyes politikai programja, amely szándékai szerint a baloldal  választási programjának és az új kormány programjának is alapvetése lehet. Az Útközben két célt tűz ki maga elé: újrafogalmazni a magyar baloldali hagyományt, illetve választ adni a Magyarország előtt álló kihívásokra.

Gyurcsány könyvét a kiadó a Demos könyvek sorozat első köteteként jelentette meg. Az ügyvezető igazgató ugyanakkor leszögezte: egyelőre nem tervezik más, aktív magyar politikus írásainak kiadását.

A rendszerváltás utáni kormányfők közül Gyurcsány Ferencen kívül csak Orbán Viktor jelentkezett könyvvel a nagyközönség előtt. 2001-ben a közszolgálati rádiónak adott interjúi jelentek meg könyv alakban, majd 2003-ban látott napvilágot A történelem főutcáján című album, amely az Orbán-kormány legjelentősebb eseményeit elevenítette fel.