GVH: az OTP tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 10 millió forintra bírságolta az OTP Rt.-t fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt - közölte a hivatal csütörtök az MTI-vel.
A versenytanács szerint a reklámkampány sem elemeiben, sem összességében nem biztosította a fogyasztók megalapozott termékválasztásához a szükséges piaci ismeretet. A rádióreklám nem szólt a svájci frank alapú kölcsönről és törlesztő-részletről, viszont közölte a lakossági folyószámlára való folyósítás feltételét, ami azonban azt a hamis látszatot keltette, hogy az akció időtartama alatt a forint vagy az euró alapú kölcsönfelvétel esetén a feltételek azonosak a svájci frank alapú kölcsönével.
A sajtóreklám ugyan tartalmazta, hogy a népszerűsített személyi kölcsön svájci frank alapú, de az 1 százalék kedvezmény hozzákapcsolása - nem említve a folyószámlára való folyósítás feltételét - a fogyasztó előtt rejtve maradt, azt a hamis látszatot keltve ezáltal, hogy az 1 százalék kedvezmény - a kölcsön alapjától függetlenül - az akciós időszakban kötött minden szerződéshez jár - indokolta a döntést a GVH közleményében.