Flottabajnok lehet az új Golf-kombi

3 perc

2006.01.05. 09:10

2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.

Jóval olcsóbb, mint a CLS
Kevesen gondolták volna, hogy a Mercedes CLS egyeduralmát pont a VW fogja veszélyeztetni. Nagy bátorságra vall, hogy ebben a szűk prémium szegmensben is betörnek. Az első képek alapján van alapja ennek a bátorságnak, ám a Passat Coupé formaterve nem olyan merész, és nem annyira kupés mint a CLS, inkább a 607-es Peugeot vonalait követi. Bár a négyajtós kupé 4,77 méteres hossza és a túlnyúlásai is megegyeznek a Passat limuzin változatával, nagyobbnak tűnik az autó a lámpák és az előbbre hozott kerékjárati ívek miatt. A jármű orra szemből leginkább a Golf R32-esre emlékeztet, a fara maradt Passat-os.

Kényelem a dizájn oltárán

Az átalakításból a csomagtér húzza a rövidebbet, a négyajtós kupé 65 literrel kevesebb teret kínál a csomagoknak mint az 565 literes limuzin. A tető vonala is elvesz néhány centit az utasok fejmagasságából. Emiatt az autó négyszemélyes, hátul két egyenértékű fotel várja az utasokat. A műszerfal hagyományosan Passat-os, annyi változással, hogy 2008-ban divatos anyagokkal, kapcsolókkal, műszerekkel szerelik majd. A kasztniba nem fért be a nyolchengeres motor, így a kupét négy-, illetve hathengeres motorokkal árusítják. A jármű alapmotorja az új fejlesztésű 1,4-es, 170 lovas turbó-kompresszoros négyhengeres TSI. De az autót lehet választani a Golf 200 lovas GTI-motorjával, később a 280 lovas 3,6 literes VR6-ossal is, amelyet jelenleg a Passat amerikai változatába is beszerelnek. A négyajtós kupé alapára várhatóan 30 ezer euró (7,5 millió) alatt marad, így valóban versenytársa tud lenni a hasonló paraméterekkel bíró, szebb, ám 56 ezer euróba kerülő (14 millió) Mercedesnek (itthon a legolcsóbb CLS januártól 16 millió forintba kerül).

Terepjáró és olcsó kombi (Oldaltörés)

Nem tudni még, mi lesz a neve
Nem lesz ilyen olcsó a 2007-ben megjelenő kis terepjáró, amelyet a VW az ötös Golf alapjaira építenek. A Golf SUV alapárát a németek 25 ezer euróban állapították meg, persze ezért az árért jóval nagyobb autót (4,4 méter) kapunk mint a Golf (4,20 méter). A Toyota Rav4 méreteivel büszkélkedő (mindkét autó 1,80 méter széles, a Golf tengelytávja 4 centivel nagyobb, 2,6 méter) VW nem hasonlít nagyobbik testvérére, a 4,75 méteres Touaregre, inkább egy nagyon felfújt Polo Fun ugrik be a képekről elsőre. A beltérben a Golf Plus stílusa köszön vissza, az autó marad ötszemélyes. A kardánalagút és a haldex-kuplung sok helyet foglalt el, így a tervezőknek esélye sem volt a Touran plusz üléssorát beépíteni. A csomagtér nem túl nagy, 510 literes.

Az autót nemcsak összkerekes hajtással lehet majd választani, lesz a típusból elsőkerékhajtású is, terepjárásra alkalmas offroad csomagot viszont nem kínálnak majd hozzá. Ahogy teljesen automataváltót sem. Kézi váltóval és duplakuplungos DSG-váltóval lehet majd rendelni. A SUV induló erőforrása az a 170 lovas egynégyes, amelyet a négyajtós kupé is megkap majd. Dízelben a kétliteres, 140 lovas TDI lesz alapmotor. Hathengeresre várni kell még, azt először ebben a kategóriában a 2007-es Golf kapja meg. Ugyancsak nem tiszta még a jármű neve, hónapokig arról pletykáltak, hogy Marrakesch lesz a neve, ám a VW-vezér Wolfgang Bernhard ezt cáfolta. Szó volt még a Beduin névről is, bár ennek is kevés esélye van.

Olcsó és takarékos a 2007-es kombi –
Cégautónak is kiváló
A ötös Golf platformjára épülő új kombi nevével is variálnak, korábban szó volt, hogy Bora, vagy Jetta Variant lesz a neve, de elképzelhető, hogy marad a hagyományos Golf Variant. A takarékos és olcsó motorokkal szerelt kombi 2007-ben jelenik meg, várhatóan jól fog fogyni flottában is. Alapban 75, illetve 102 lovas benzines motorral lehet kapni, a dízel változatok 105 és 140 lovasak. A kombiban a TSI-motor csak 140 lóerőt teljesít majd. A négyajtós Jetta frissítésével egyidőben jelenik meg majd a kombi, új orrésszel és új hátsó lámpákkal, amelyek a jövőben költségtakarékossági okból majdnem minden modellnél hasonlóak lesznek.