Több barna kenyeret esznek a magyarok
Megváltoztak a kenyér- és péksütemény-vásárlási illetve fogyasztási szokások Magyarországon: a friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, és az asztalra gyakrabban kerül barna kenyér - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.
A tanulmány rávilágít arra, hogy a háztartások elsődlegesen a kisebb önkiszolgáló boltokban szerezték be a pékárut 2005-ben, hasonlóan a korábbi évekhez, ugyanakkor a nagy hipermarketek népszerűsége ezen a piacon is nőtt. Míg 2000-ben a háztartásoknak csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalékuk jelölte meg ezt az üzlettípust beszerzési forrásként.
A pékáruk piacán a legnagyobb vesztesek a szakosodott boltok voltak az elmúlt években. Öt évvel ezelőtt a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben szerezte be a mindennapi kenyerét, tavaly viszont már csak 10 százalékuk.