Több barna kenyeret esznek a magyarok

1 perc

2006.03.21. 09:10

Megváltoztak a kenyér- és péksütemény-vásárlási illetve fogyasztási szokások Magyarországon: a friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, és az asztalra gyakrabban kerül barna kenyér - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.

A felmérésből kiderül, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér. A rendszerváltás idején, 1989-ben a piackutató által megkérdezettek átlagosan arról számoltak be, hogy hetente egy alkalommal fogyasztottak barna kenyeret. A tavalyi piackutatás már azt mutatta, hogy a lakosság több mint fele, 58 százaléka fogyaszt szívesebben barna kenyeret. A kutatási eredmények alapján barna kenyeret nagyobb arányban fogyasztanak - az egészséges életmódot feltehetően inkább szem előtt tartó - fővárosi lakosok, a 60 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettségűek.

A tanulmány rávilágít arra, hogy a háztartások elsődlegesen a kisebb önkiszolgáló boltokban szerezték be a pékárut 2005-ben, hasonlóan a korábbi évekhez, ugyanakkor a nagy hipermarketek népszerűsége ezen a piacon is nőtt. Míg 2000-ben a háztartásoknak csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalékuk jelölte meg ezt az üzlettípust beszerzési forrásként.

A pékáruk piacán a legnagyobb vesztesek a szakosodott boltok voltak az elmúlt években. Öt évvel ezelőtt a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben szerezte be a mindennapi kenyerét, tavaly viszont már csak 10 százalékuk.