Minden úton otthonosan mozog a nagy Audi

2 perc

2006.04.28. 11:09

Az Audi már az allroad quattro első generációjával is osztatlan sikert aratott. Az A6 Avant műszaki alapjaira épült típus immár 2000 óta töltötte be a mindenfajta úton, minden évszakban jól használható „nagy Audi” szerepét. Most utódja mutatkozik be a nemzetközi sajtónak: az új A6 allroad quattro még tágasabb, markánsabb, sokoldalúbb és még több luxust kínál elődjénél. Neve pedig egyben tulajdonságaira is utal: az allroad még kedvezőbb hajtási és menetdinamikai adottságokat kínál – a műutakon és azoktól távol egyaránt.

© audi.hu
Műszakilag az A6 Avant közeli rokona, s a karosszériájuk megegyező alapformája révén csaknem éppoly magas színvonalú sportos menetteljesítményeket is kínál. Ám ahol az Avant nem tudna tovább menni, az A6 allroad quattro még ott is könnyedén folytatja útját. Az A6 allroad quattro ugyanis vérbeli offroad-elemekkel bővíti az Avant eredeti koncepcióját, így egyesítve a sportos eleganciát és markáns, sokoldalú adottságait.

© audi.hu
Az A6 allroad quattro külső megjelenésében a dinamikus vonalvezetés jól harmonizál a karakteres off-road megoldásokkal. A 4,93 méteres hosszúságának és a 2,83 méteres tengelytávjának köszönhetően öt személy is kényelmesen helyet foglalhat benne, csomagtere pedig akár 1660 literessé bővíthető. A rakodótér intelligens megoldások egész sorával tűnik ki. A jelentős részben nagyszilárdságú acélból és alumíniumból készülő karosszéria rendkívül szilárd és magas fokú ütközésbiztonságot kínál. A belső tér szintén az elegáns sportosság légkörét hangsúlyozza. Ergonómiai adottságainak központi eleme az MMI rendszer. A kényelmi színvonalat az elektromechanikus rögzítőfék is emeli.

© audi.hu
A hajtásról közvetlen befecskendezésű motorok két benzinesből és két dízelből álló választéka gondoskodik. A 3.2 FSI 188 kW (255 LE) teljesítményű V6-os, míg a 4.2 FSI esetében egy 257 kW (350 LE) teljesítményű V8-asról van szó; mindkettőjük erejét és gazdaságosságát az FSI-technológia növeli. A két nyomatékos dízel 2,7 valamint 3,0 literes hathengeres konstrukció, 132 kW (180 LE) illetve 171 kW (233 LE) teljesítménnyel. Az erőátvitel hatfokozatú manuális, valamint szintén hatfokozatú tiptronic váltókkal történhet, a forgatónyomatékot már szériában a quattro állandó összkerékhajtás osztja el a négy kerékre. Magyarországon az előrendelés hamarosan elkezdődik, a 4.2 FSI és a manuális váltóval szerelt modellekre azonban még nyár közepéig várniuk kell az ügyfeleknek.

A nagyrészt alumíniumból készülő futómű a lehető legmagasabb fokú mozgékonyságot és biztonságot nyújtja. Az „adaptive air suspension” légrugózás a karosszéria helyzetének függvényében ötféle üzemmódot, köztük két terepes állást is kínál. A műutakról letérve a kifejezetten az A6 allroad quattro számára továbbfejlesztett menetstabilizáló program (ESP) biztosít még kedvezőbb vonóerő-átadó képességet.