Csak 500 szerencsés veheti meg a legdrágább és legszebb Alfát

3 perc

2006.11.24. 16:55

Bár csak ötszáz példány készül belőle, egy szerencsés magyarnak módja lesz megvásárolni a legerősebb és legkülönlegesebb Alfa Romeót. Az autó prototípusát a Fiat hazai képviselete szigorú biztonsági intézkedések mellett hozzánk is elhozta.

Kattintson a galéria megtekintéséhez
© hvg.hu
Az autó presztízsét nem tudja lerombolni az a szomorú tény, hogy a leendő magyar tulajdonost Árpa Attilának hívják. Emlékezzünk vissza, korábban Gianni kapott egy tűzpiros kabriót a Fiattól. De lássuk az igazi sztárt: az Alfa Romeo 8C Competizione Spidert. A nyitott változatból egy van a világon, ezért a CsikiBege autóplázában kiállított szépséget csak kívülről lehetett megtekinteni. A látvány lenyűgöző, de nézzük, honnan is származik ez a csodabogár. Az Alfa Romeo saját műhelyében megrajzolt sportkocsi egyenes ági leszármazottja a 2003-as Frankfurti Autókiállításon bemutatott tanulmányautónak, s emellett persze az Alfa–Maserati Sport Center képességeinek és tudásának legjavát tudhatja magáénak.

© hvg.hu
A 8C kóddal a harmincas-negyvenes években jelölték azokat a verseny- és közúti autókat, amelyek megkapták az akkor forradalminak számító, a híres tervező, Vittorio Jano által létrehozott nyolchengeres erőforrást. A „Competizione” elnevezés egyfajta tiszteletadás a legendás „6C 2500 Competizione” sportkupé előtt, amivel 1950-ben a Fangio–Zanardi páros részt vett a híres Mille Miglia versenyen. Az autó különleges formája előrevetíti a jövő Alfa Romeóinak egyes részletmegoldásait és arányait, ami részben egybecseng a múlt izgalmas modelljeivel: például 33 Coupé Stradale, Giulia TZ. Az Alfa Romeo Style Centre új színeket is létrehozott, kiemelve ezáltal is az Alfa 8C Competizione formáját, a modernséget és a csúcstechnológiát.

Erő, dinamizmus és borsos ár (Oldaltörés)



© Alfa Romeo

Az Alfa 8C Competizionében új, 90 fokos hengerszögű, 4691 köbcentis, V8-as erőforrást találunk. A motor teljesítménye kiemelkedő: 450 lóerő 7000-es fordulaton, 470 Nm nyomaték 4750-es fordulaton. A szívó- és kipufogóoldal geometriájának összehangolásával, a folyamatosan változó szívóoldali szelepvezérléssel, az égéstér tökéletesítésével és a motor finomhangolásával elérték, hogy a motor nyomatékának nyolcvan százaléka már a főtengely percenkénti 2000-es fordulatánál rendelkezésre áll. A 300 kilométer/órás végsebességet is elérő versenygép 4,5 másodperc alatt katapultál nulláról százra, ára ugyanilyen mesés: 150 ezer euró. Az autóra már több mint ezer megrendelés érkezett.

A motorblokk és a forgattyúsház alumíniumból készül, öt helyen csapágyazott főtengellyel – annak biztosítása érdekében, hogy a szerkezet minél merevebb, a súrlódás pedig a lehető legkisebb legyen. A hengerfej szintén alumíniumötvözetből készül. A kiegészítő alkatrészeket és rendszereket igen merev, vastag falú alkatrészek felhasználásával egybeépítik a motorral, így biztosítható az alacsony zajszint és a megbízhatóság.

© Alfa Romeo

A motor hosszirányú beépítése mellett a mérnökök nagy figyelmet fordítottak a hosszú élettartamra és tartósságra is – ezt szolgálja az egy vezérműláncos szelepvezérlés. A legnemesebb Alfa Romeo hagyományoknak megfelelően a technika egyenesen a versenypályáról származik. Nem kivétel ez alól az új modell futóműve sem, a kettős lengőkaros, kovácsolt alumínium rendszer, amely kellően merev a kerekek dőlésszögének biztosításához.

© Alfa Romeo


A fékrendszer lyuggatott, belső hűtésű tárcsái, illetve alumínium féknyergei még szélsőséges igénybevétel esetén is hatékony fékhatást biztosítanak. Annak érdekében, hogy az autó ezalatt végig jól tapadjon az útra, speciálisan kifejlesztett, 20 collos abroncsokkal szerelik: elöl 245/35-ös, hátul 285/35-ös méretű abroncsokkal. A különleges keréktárcsák igen könnyűek, és a fékrendszer hűtését is elősegítik. Annak érdekében, hogy az autó minden körülmény között élvezetes és biztonságos maradjon, a 8C Competizionét a legújabb Alfa Romeo VDC-vel, vagyis menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszerrel szerelik.