Gyerekkori elhízás és a reklámok

1 perc

2007.03.15. 13:26

Az elhízás számlájára írható a hazai közvetlen egészségügyi kiadások 6 százaléka. Magyarországon a felnőtt lakosság 37 százaléka túlsúlyos, mintegy ötöde elhízott. Ebben a reklámoknak is szerepe van.

Kikből lesz az elhízott generáció?!
© sxc.hu
A egészségtelen étrend, életmód nyomán kialakuló elhízás a szív- és érrendszeri betegségek fontos kockázati tényezője - figyelmeztetett  dr. Nagy András, a Magyar Nemzeti Szívalapítvány elnöke.

Az újabb riasztó adatokat kommentálva megjegyezte: aggasztó, hogy a gyerekek körében is terjed az elhízottság. Alapítványa kezdeményezést indí-tott az egészségtelen élelmiszerek gyerekeket megcélzó reklámozásának korlátozására. 

Az utóbbi időben több pozitív lépést tett ebben az ügyben az Európai Unió is  - hozta fel az alapítványi elnök, és utalt az EU egészségügyi miniszterei által jóváhagyott Elhízás Elleni Chartára. A miniszterek sürgetik  az energiadús ételek és italok kereskedelmi promóciójának szabályozását, és felhívják a figyelmet:  rossz étkezési szokások kialakulásához, gyerekkori elhízáshoz  vezethet a magas zsír- só- vagy cukortartalmú és alacsony ásványi anyag tartalmú élelmiszerek és italok  reklámozása.