Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Negyvenedik születésnapját ünnepli a HVG. Az évfordulóra megjelent kiadványunkból a hvg360-on ezúttal a HVG és a HVG Online alapító főszerkesztője, Vince Mátyás írását közöljük.
Amikor 1973 nyarán fiatal gazdasági újságíróként akkori főnökömnek, Gyulai Istvánnak, a Világgazdaság főszerkesztőjének előadtam, hogy szerintem milyen tematikával lehetne egy izgalmas és népszerű heti mellékletet vagy hetilapot csinálni a zöld újsághoz csatolva, akkor ő - lelkesedésemet lehűtendő - hümmögve azt válaszolta: sok mindennek kellene ehhez összejönnie. Egyikőnk sem gondolta, hogy ez a “sok minden” hat év múlva “összejön”. Ráadásul úgy, hogy ő lesz az új lap, a Heti Világgazdaság Szerkesztő Bizottságának elnöke, én pedig a hetilap főszerkesztője. Pikantériát kölcsönöz az említett beszélgetésnek, hogy nem Magyarországon zajlott, hanem Dél-Vietnamban, pontosabban szólva Saigonban, a Nemzetközi Ellenőrző és Felügyelő Bizottság (ICCS) főhadiszállásán, ahol angyalbőrbe öltözve angol tolmácsként szolgáltunk a magyar kontingens tagjaiként, s ahonnan közel egyéves kintlét után mindketten visszatértünk a Világgazdasághoz, amelynek utódlapja lett a HVG.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.