Ilyen, amikor a Disney és a Chanel a menekülteket választja
A francia ételszállító vállalkozás nem dicsekszik bevételeivel, de futhat a szekér, ha egy halom multi az ügyfele.
Miért kellene a menekültekre pusztán áldozatként, nyomasztó költségvetési tételként, vagy ami még rosszabb, fenyegetésként tekinteni? – tette fel magának a kérdést két francia fiatalember 2015 őszén, az úgynevezett migránsválság csúcspontján. Miért ne lehetne például tanulni tőlük? Ilyesféle gondolatok foglalkoztatták Louis Jacquot-t és gyerekkori barátját, Sébastien Prunier-t, amikor úgy döntöttek, a sajnálkozáson túl megpróbálnak tenni is valamit a nagy tömegben érkező és helyüket nehezen találó menekültekért.
Bár a két férfinak nem volt köze korábban a gasztronómiához, hittek abban, hogy a konyhában mindenki egyenlő, a főzés közös élménye pedig összehozza az embereket. Így született meg a – vándormadarak szókapcsolat mintájára – Les Cuistots Migrateurs (Vándorszakácsok) nevű étkeztetőcég, amely három éve nemzetközi séfgárdával készíti a szakácsok szülőhazájának autentikus ételeit.