Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A világjárvány miatt bekövetkezett gyárleállások tapasztalatai nyomán új lendületet kaphat a 4. ipari forradalom. Már rövid távon előtérbe kerül az automatizáció és a távvezérlés a termelésben, hosszabb távon pedig a nagy termékválasztékot kis mennyiségben előállító, illetve felhőalapú gyártásé lehet a jövő.
Kettős sokkot okozott a gyártási folyamatokban a koronavírus-járvány. A korlátozások miatt a beszállítói láncok akadozni kezdtek, gyakran megszakadtak, ezért – megfelelő nyersanyag- és alkatrész-utánpótlás híján, raktárkészleteiből kifogyva – sok üzem kénytelen volt visszafogni vagy akár teljesen leállítani a termelését. Ugyanakkor a kereslet is visszaesett: részben a lakossági korlátozások miatt, részben pedig azért, mert leállt az a gyár, amely számára az adott üzem alkatrészeket állított elő.
A helyzet most lassan normalizálódni kezd. Az ázsiai országokban már újraindult a termelés, és az európai újrakezdés is küszöbön áll. A járvány azonban nem múlt el, és jó ideig nem is fog. A járvány hozadéka viszont, hogy megmutatta a termelési rendszerek gyenge pontjait, ez pedig biztosan lökést ad a fejlesztéseknek: a digitalizációnak, a robotizációnak, az automatizációnak, az okos gyáraknak, a dolgok internetének (IoT), sőt a felhőalapú termelésnek – amelyeket összefoglalóan ipar 4.0-nak szokás nevezni.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.