Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Magyarországon kellett keresni keletnémet márkát, hogy aztán kereshessenek ezen sok-sok nyugatnémetet. Az alábbiakban felidézzük a trükköket.
Hiánycikk lett a keletnémet márka Budapesten 1990 tavaszának a végére. Aki csak tehette, annyit vásárolt, amennyit tudott, majd az NDK-ba utazott a bankjegyekkel vagy utazási csekkekkel. Ott rokonokra, barátokra, netán megbízható spekulánsokra bízta a pénzt, aztán július elseje után visszatért az időközben keményre váltott márkáért. Magyar szemmel ez egyszeri, kivételes biznisz volt.
A Magyar Nemzeti Bank hivatalos árfolyamán április végén például 1 keletnémet márka (DDM) 7 forintért volt kapható, 1 nyugatnémet (DEM) 39 forint körül, és persze ezen az árfolyamon akkor – az évente 50 dolláros turistakeret időszakában – a magyar átlagember kevés nyugati valutát kaphatott. Ezen a keresztárfolyamon 1 DEM kereken 6 DDM-be került volna, a reálisabb pesti feketeárfolyamon pedig valamivel többe (ez már gyakorlatilag a nyugat-berlini nem hivatalos árfolyam közelében járt). Ezzel állt szemben a remény, hogy az NDK-beli bankokon keresztülutaztatva legrosszabb esetben 2, szerencsés esetben 1 DDM-ért szerezhető 1 DEM – levonva esetleg a szívességért járó jutalékot.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.