Bringázó Budapest: négy kerékről soknak, kettőről kevésnek tűnnek a fejlesztések
Véleménye mindenkinek van az új budapesti kerékpársávokról, és abban még egyet is értenek autósok és biciklisek, hogy a főváros nem teszi elég jól a dolgát. Mindenesetre Karácsonyék nemzetközi összehasonlításban egyáltalán nem estek túlzásba, sok nagyváros ütemesebben halad ugyanazon az úton, mint Budapest.
Felborzolta a kedélyeket a fővárosi vezetés, amikor a járvány miatti korlátozások idején kerékpáros- és gyalogosbarát intézkedéseket vezetett be. A Nagykörúton kijelölt bringasáv különösen megosztotta a budapestieket, ez az útvonal ugyanis nem pusztán fontos szerepet tölt be a közlekedési hálózatban, de szimbolikus jelentősége is van. Nyugodtan tekinthetjük a város főutcájának, így aki változtatni próbál rajta, biztos lehet benne, hogy darázsfészekbe nyúl.
Évtizedek óta nem is nagyon változott itt semmi. 2012-ben ugyan a lámpaváltások ciklusát az autóforgalomnál jóval nagyobb tömegeket szállító villamosok igényeihez hangolták, ám ezt később – miután már hozzászoktak a közlekedők – visszacsinálták. Pedig ma már nem kérdés, hogy a városok a személyautó-forgalom csökkentésének és a közösségi közlekedés, a gyaloglás, kerékpározás, rollerezés előtérbe helyezésének útján járnak. Az autózásnak természetesen vannak előnyei, arról azonban lényegében szakmai és politikai konszenzus született, hogy jelenlegi szintje fenntarthatatlan.