Vegán, natúr, bio - egyre inkább vesszük, de sok az átverés
Egészségmegőrzés, állatvédelem, környezetvédelem: sokféle okból keresik egyre többen a vegán és állatokon nem tesztelt kozmetikai termékeket. Ez a gyártókat is ösztönzi, de gyakori, hogy megtévesztik a fogyasztókat.
A járványhullámok és lezárások alatt az embereknek több idejük volt tájékozódni, gondolkodni. Sokan ráébredtek a túlfogyasztás, a környezetkárosítás veszélyeire, és változtattak a szokásaikon
– tapasztalja Radnainé Sitkei Krisztina környezetvédelmi technikus, kozmetikai vegyész, a MosóMami márka egyik alapítója.
Mint mondja, Magyarországon is egyre többen keresik a vegán, állatkísérlet-mentes, natúr kozmetikumokat, tisztítószereket. Míg korábban egy szűk, többnyire fiatal, tudatosan fogyasztó réteg érdeklődött irántuk elsősorban (őket nevezték erős elkötelezettségük miatt sötétzöldeknek), mára az idősebbek is nyitni kezdtek például a vegán életmód felé.