Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Az elmúlt nagyjából nyolc évben megszokhatta a konkurencia, hogy a magyar piacon már ebben az üzletágban sincs érdemi verseny.
Nem sajnálja a pénzt a kormány arra, hogy visszaszerezze a Budapest Airport üzemeltetési jogát, ami azonnali pénzszivattyúként is működik majd a hozzá közel állók számára. A biztosítási piacon máris arról pletykálnak, hogy a repülőtérnek is új biztosítási alkusza lesz a külföldi tulajdonosok bizalmát élvező nagy, nemzetközi cég helyett, méghozzá a Mészáros Lőrinc–Keszthelyi Erik-oligarchakettős tulajdonában álló Hungarikum.
Orbánék akkor is nyerhetnek Ferihegy megvételén, ha a választásokon veszítenek
Változatlanul nyomást gyakorolva, de már hatalmas felárat is beígérve csavarná ki a kormány a budapesti repülőteret a külföldi üzemeltetők kezéből. Lehetőleg még a választások előtt.
Az elmúlt nagyjából nyolc évben megszokhatta a konkurencia, hogy a magyar piacon már ebben az üzletágban sincs érdemi verseny: a Hungarikum erőből visz mindent, amivel pénzt lehet keresni. Először „csak” az állami és az önkormányzati – azaz a hatalom által közvetlenül befolyásolható – cégekre csaptak le, újabban azonban már mindent, a kisvállalati szektor és a lakosság biztosításainak szervezését is maguk alá söprik. A tisztességes versenyen kívüli gyarapodásnak többféle módja van: el lehet venni az ügyfelet, meg lehet szerezni az egyes ügyfélcsoportokra szakosodott, profi alkuszokat. Piactorzítás ez a javából, ami gyakorlatilag akadálytalanul zajlik. A számok önmagukért beszélnek.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.