Olvasás után is továbbgondolkodtatnak az Örkény-egyperceseket illusztráló Réber-rajzok

A magyar illusztrált szépirodalom egyik legszerencsésebb együttműködése volt Örkény István és Réber László páratlan párosa.

Olvasás után is továbbgondolkodtatnak az Örkény-egyperceseket illusztráló Réber-rajzok
  • EGYPERCES NOVELLÁK - NAGY TALÁLKOZÁS

„Előbb a cím, aztán a szöveg: ez az egyetlen helyes használati mód” – igazította el egyperceseinek reménybeli olvasóit Örkény István. No meg, tehetjük hozzá: előtte, közben és utána Réber László rajzai, amelyek a két alkotó 1968-as nagy találkozása óta a szövegekkel egymást nemcsak kiegészítik, hanem fel is erősítik. A fél évszázadnyi idő messzemenően visszaigazolta Révész Emese művészettörténész azon megállapítását, hogy a magyar illusztrált szépirodalom egyik legszerencsésebb együttműködése volt az övék. Az első kiadás címoldali rajza – a fekete borító közepén fehér négyzetben egy összevont szemöldökű (a kopasz Örkényre hajazó) fizimiskához vezető egyvonalas labirintus – az író rövid, olykor néhány soros groteszkjeinek védjegye. A Helikon Kiadó gondozta életműsorozatban a minap – a szerzőpároshoz méltó eleganciával és tipográfiával – megjelent egypercesek címoldalára is ez az ikonikus grafika került.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.