Autózás Európában: még a zéró emissziónál is van szigorúbb szabályozás?
Egyszerre küzdene megkettőzött erővel a klímaváltozás ellen, és támogatná az ennek levét ivó autóipart az Európai Unió. A mérgező gázok hamarabb mennek, a munkahelyek viszont maradnak, ha sikeresen teljesülnek az új célok.
Felpörgetnék az elektromos autók terjedését az Európai Parlament képviselői. Egy véglegesítés alatt álló rendelet alapján 2035-ben már csak nullakibocsátású járműveket lehetne forgalomba helyezni az unión belül, sőt a céldátum elérése felé félúton még egy csökkentésre köteleznék a benzines és a dízelautók gyártóit.
A legutóbbi szigorítás is csak nemrég, 2020-ban lépett életbe, de az Európai Unió intézményei szinte azonnal újabb regulán kezdtek el dolgozni. A minap az EP egyik illetékes bizottsága szavazta meg, hogy 2030-tól az újonnan nyilvántartásba vett személyautóknak a korábban megcélzott 37 helyett 55 százalékkal kevesebb szén-dioxidot szabad a levegőbe pufogniuk, mint 2005-ben, a kisteherautóknak pedig szintén 37 százalék helyett 50-nel. 2035-től aztán a csökkentésnek 100 százalékosnak kellene lennie. (A magyar kormány egyelőre a kevésbé ambiciózus, 95 százalékos kibocsátáscsökkentési célt támogatja.)