Annyira jól megy az Ubernek, mint még soha, pedig rengeteg baj van a céggel
A koronavírus-járvány miatti fékezés után ismét szárnyalnak az autómegosztók. A hatóságokkal is sokszor bajszot akasztó szolgáltatók azonban nem váltották be az egyik legfontosabb hozzájuk fűzött reményt, a nagyvárosok közlekedési káoszának csökkentését.
Minden korábbinál többen használták a második negyedévben az amerikai autómegosztó cég, az Uber szolgáltatásait: áprilistól június végéig havonta átlagosan 122 millió ügyfele volt a vállalatnak, akik összesen 1,8 milliárdszor utaztak. Jól teljesített az ételkiszállító üzletág is – 37 százalékkal nőtt a forgalma a tavalyi év hasonló időszakához képest –, így az Uber teljes második negyedévi bevétele meghaladta a nyolcmilliárd dollárt, ami 105 százalékos növekedést jelent 2021 április–júniusával összehasonlítva.
Bár a cég – elsősorban több befektetés részleges leírása miatt – 2,6 milliárdos veszteséget kénytelen elkönyvelni, optimizmusra ad okot, hogy története során most először sikerült negyedéves pénzforgalmi többletet (382 millió dollárt) elérnie. Ez azt jelenti, hogy fő üzleti tevékenységéből több bevétele származott, mint amennyi kiadása keletkezett. Miközben sok országban folytatódott az Uber és a hatóságok vitája arról, miként foglalkoztatja sofőrjeit a cég, világszerte már közel ötmillió ember vezet Uber-kocsikat, 31 százalékkal többen, mint egy évvel korábban.