A német vasúti óriás bajszát cibálja a jegyfoglaló startup
Az Omio megkönnyítené a kontinensen átívelő vonatozást, de az ötlet nagy kerékkötője a német állami vasúttársaság. Ám lehet, hogy Dávid most is legyőzi Góliátot.
Ha repülővel lehet, akkor vonattal miért nem? A kérdés sok mindenre vonatkozhat, mindenesetre egy indiai születésű fiatal vállalkozó, Naren Shaam, a tekintélyes amerikai Harvard Egyetem végzőse azért szembesült vele, mert európai körútra készülve nem tudta az interneten megvenni az összes jegyet a vonatozásához. Ezen már csak azért is csodálkozott, mert Amerikából nézve azt tapasztalta, hogy Európában olyan sűrű a vasúti hálózat, mint szinte sehol máshol, mégis nehéz megszervezni egy utazást. A gondolatot tett követte: Shaam 2012-ben Berlinben megalapította GoEuro nevű cégét.
Emberkísérlet a MÁV-on: ennél egzotikusabb már nem lesz a vonatozás Magyarországon
Izgalmas dolog a vasút, de ha valahonnan valahová el akarunk jutni, nem biztos, hogy a MÁV-ot érdemes választani. Ez volt a legfontosabb tanulsága nyaralásnak álcázott önkínzó tesztünknek: munkatársunk két hét alatt 2340 kilométert vonatozott, és nemcsak azt állapította meg, hogy a MÁV-imázs egyik legfontosabb eleme a késés, hanem azt is, hogy a hivatalos menetrendet makacsul nem igazítják hozzá a valósághoz.