A főváros nem kér a milliárdokból, Mészáros Lőrincék maradhatnak a budapesti reklámpiac urai

7 perc

2023.01.19. 04:30

Több pert is elvesztett a Fővárosi Önkormányzat, mert vonakodik átengedni közterületeit hirdetési célokra. Miközben a városvezetés látképi és üzemeltetési szempontokra hivatkozik, magatartásával kormányközeli érdekeltségeknek hajtja a legnagyobb hasznot.

Egy Lánchíd-felújításnyi pénzt veszít Budapest azon, hogy nem lép fel az illegális óriásplakátok és más reklámhelyek üzemeltetői és megbízói ellen. Így válaszolt a hirdetési piac egyik független szereplője a HVG-nek arra a kérdésére, hogy valóban lehet-e több száz olyan plakát a főváros kezelésében lévő helyeken, amelyekre a városvezetés nem adott engedélyt.

Lapunk úgy tudja, hogy a fővárosnak tanácsot adó szakemberek néhány évvel ezelőtt mintegy ötszáz ilyen reklámfelületet azonosítottak, ezek használóival szemben a főváros bármikor eljárást indíthatott volna. Az önkormányzat szerint évek kellettek ahhoz, hogy megteremtsék ezen eljárások feltételeit. A Főpolgármesteri Hivatal (FH) újabb hozzájárulásokat nem ad közterületének reklámcélú használatához. Így azonban konkurencia nélkül maradnak azok, akiket egy 2006-os szerződés 25 évre bebetonozott, és akik felületükön ontják a fővárosiakra a Rogán-propaganda hazugságait.

Dezső András: Rogán Antal lett az év dolgozója

Egy ízes magyar korrupciós botránnyal kezdődött az év, de az oroszok hamar bebizonyították, hogy a történések szívcsakrája nem Magyarországon és nem is a hanyatló Nyugaton van. Ha abból indulunk ki, milyen volt az idei év, akkor 2023-ban is Rogán Antalnak lesz a legtöbb munkája.

Szakszóval utcabútornak hívják azokat a szerkezeteket, amelyeknek a felületét a különböző ügynökségek értékesítik a hirdetőknek: az óriásplakátoktól kezdve a buszmegállók világító reklámfelületéig sokféle eszköz tartozik ide, amelyeket a helyi önkormányzat engedélyével helyezhetnek el közterületen. A névnél is furcsább azonban az a szerződés, amelyet még Demszky Gábor főpolgármester kötött 2006-ban, mert az utcabútortendert elnyert három cég azóta is alig fizet a fővárosnak, legalábbis ahhoz az értékhez képest, amelyet a – kétségtelenül legális – reklámhelyeik érnek.