Ugyanolyan folyékony, mint a hagyományos üzemanyagok, és ugyanúgy töltik a belső égésű motorokba, mégis elektrobenzinnek vagy elektrodízelnek (röviden: e-benzin, e-dízel) nevezik. Az ellentmondás látszólagos: ennek a hajtóanyagnak fontos kapcsolata van az elektromossággal, de annak nem a működésében, csak az előállításában van kulcsszerepe.
Az e-üzemanyagok ügye azért vált forró témává, mert Németország az utolsó pillanatban keresztbefeküdt annak az EU-s jogszabálynak, amely 2035-től megszüntetné a szén-dioxidot kibocsátó autók értékesítését (a tervezettel kapcsolatban néhány más EU-ország is aggodalmát, ellenkezését vagy fenntartásait fejezte ki).
A németek csak egy paragrafussal nem értettek egyet: azzal, amely egyszersmind be is tiltotta volna a belső égésű motorok használatát. Az ellentétet úgy tudták áthidalni, hogy az új megállapodás szerint szabad lesz majd forgalomba hozni robbanómotoros autókat, de csak akkor, ha kizárólag klímasemleges üzemanyagokkal működnek.