Egyre messzebb mehetünk elektromos autóval, múlófélben a „hatótávfrász”
Alig több mint egy évtized alatt háromszorosára nőtt az elektromos járművek átlagos hatótávolsága. Manapság a leghatékonyabb hibridek csak árammal hosszabb utat képesek megtenni egy feltöltéssel, mint 2011-ben a tisztán elektromos kocsik.
Bátor és talán kicsit különc is volt az, aki alig másfél évtizede tisztán elektromos autó vásárlására adta a fejét. A német Daimler Smart Fortwo egy töltéssel legfeljebb 100 kilométert tett meg, és nem volt sokkal nagyobb az első generációs Nissan Leaf hatótávolsága sem. Ráadásul ha valaki távolabbra akart jutni, komoly kihívás volt a nyilvános töltők feltérképezése. A piacon jó ideig csupán három-négy elektromos modell közül lehetett választani, s mivel az akkumulátorok teljesítménye erősen korlátozott volt, az elektromos járművek között nem is akadt családi autó.
Mostanra gyökeresen megváltozott a kép: az átlagos hatótávolság 400 kilométerhez közelít, a piacon több mint száz tisztán elektromos modell várja a vásárlókat, s közöttük már négykerék-meghajtású óriások is jócskán akadnak. Egyre több a belső égésű motorokéval versenyképes távot tudó villanyautó: sokáig a Tesla volt a csúcstartó, jelenleg viszont a Teslához hasonlóan amerikai Lucid Air Dream R vezet 800 kilométer fölötti hatótávval.
Az elektromos autózás kora közelebb van, mint gondolnánk
Az elektromobilitás meredeken felfelé ívelő szakasz elejére érkezett. A tisztán villanyautók mellett a hibrideknek is van létjogosultságuk, és sokan akadnak, akik a hidrogéncellás változatra esküsznek.