A legnagyobb forradalom zajlik az autózásban, mióta Henry Ford 1913-ban elkezdte szerelőszalagon gyártani az amerikai középosztályt megcélzó híres T-modellt. Iparági szakértők szerint már látszik ugyanis, hogy az elektromosautó-gyártás egy évtizeden belül átveszi a vezető szerepet a belső égésű motorok által hajtott autókkal szemben.
Így gondolják ezt a gyártók is. A Ford Európában 2030-tól már csak e-autót értékesít, a Volkswagen azt tervezi, hogy az évtized végére az eladásainak 70 százaléka elektromos lesz. A General Motors 2035-től már csak villanyautót fog gyártani, ahogy a Volvo is. A luxuskategória sem futamodik meg, sőt: Jaguarból például már 2025-től csak elektromos változatot készítenek, Lotusból pedig 2028-tól. Szinte nincs is olyan autómárka, amelynek ne lenne ütemterve a belső égésű autók kivezetésére.
Az egész globális autóipart persze ugrásra kényszeríti az is, hogy a kormányok sorra szabják meg azokat a határidőket, amíg a hagyományos autókat el lehet adni. Az EU-ban például 2035-től csak elektromos autókat engednek újonnan forgalomba állítani, azzal az engedménnyel, hogy belső égésű motorral felszerelt új járgányok is forgalomba állíthatók, ha zöldüzemanyagot tankolnak beléjük.
Ideiglenes politikai megállapodásra jutott a tagállamok Tanácsa az Európai Parlamenttel arról, hogy az elkövetkező években Európa-szerte több elektromos, illetve alternatív üzemanyagokat értékesítő töltőállomás épül majd. A nagyobb utakon nagy teljesítményű állomások hálózatát kell biztosítani, de alapvetően minden elektromos autónak „joga lesz" saját töltőállomásra.