Egy hónap és másfél milliárd forint kellett, hogy újra használható legyen a vágány Újfehértónál a tehervonat-kisiklás után
Elkészültek a munkával, újra használható az Újfehértónál megrongálódott vasútvonal bal vágánya is.
Kedd késő estére befejezték a munkákat a Budapest-Záhony vasútvonal Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszának bal pályáján is, így szerdán hajnalban már az eredeti menetrend szerint indulhatott meg a forgalom, minden korlátozás nélkül – közölte a MÁV.
Még május 7-én siklott ott ki a Rail Cargo Austria egy vasérccel megrakott tehervonata, 35 kocsiból 9 hagyta el a pályát.



Napokba telt, hogy beemeljék a kocsikat, majd elvontassák, eközben nagyjából 500 tonna sínekre borult vasércet kellett elszállítani. Négy nap alatt elvontatták a kisiklott kocsikat, majd megindulhatott a kevésbé sérült jobb vágány helyreállítása. Ezzel újabb négy nap alatt végeztek, így május 15-én egy vágányon már megindulhatott a forgalom.
A bal vágány viszont nagyobb sérüléseket szenvedett el, ott mintegy 5000 darab vasbetonaljat cseréltek ki és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni – közölte a MÁV. A négy megrongálódott felsővezetéki oszlopot a helyére állították, emellett 1500 méteren a teljes felsővezeték-hálózatot kicserélték.
A vasúttársaság becslése szerint a károk helyreállításának és a műszaki mentésnek a költsége összesen nagyjából 1,5 milliárd forint.