HVG: A napokban mozikba kerülő Tár címszerepéért kapott Golden Globe-díj laudációjában kiemelték, hogy Cate Blanchett alakítása a karmesteri és a zongoraművészi jelenetekben is hiteles. Elárulta önnek a színésznő, hogy miért nem kért dublőrt a zenei szaktudást kívánó jelenetekben?
Virág Emese: Ez az egyéniségéből következik. Ő maximalista. Például húsvét napjára kérte az első zongoraórát. Amikor hetekkel korábban Rab Gyula operaénekes barátom megkérdezte, vállalnám-e egy híres színésznő felkészítését egy zongoratudást kívánó filmszerepre a budapesti forgatása három hónapja alatt, még bizonytalankodtam. Titkolták, kiről van szó. Ehhez ragaszkodott az az angol karmesternő, aki Lydia Tár megformálásához dirigálni tanította Blanchettet, és Gyulától kért segítséget a budapesti zenész megkeresésében.
Azt latolgattam, tudunk-e majd haladni a színész tanítvánnyal, hiszen az ember hall filmszakmai botrányokról, nagyképű sztárokról.
Az oktatás viszont mindkét féltől odaadó munkát követel. Végül vállaltam a kihívást.
HVG: Milyen volt az első találkozásuk?