Hogyan lehet havi 7400 forintból felvenni és megtartani a legkiválóbb gyakornokot?
Még inkább csak szokják és tanulják a mesterségesintelligencia-alapú eszközök használatát a marketingesek – derült ki körkérdésünkből. Igaz, maga az MI is hasonló cipőben jár. Ugyanakkor az már most biztos, hogy bizonyos folyamatok könnyedén felgyorsíthatók így.
A bevásárlás tervezése közben megjelenik a telefonon az értesítés, hogy a kétutcányira lévő élelmiszer-áruházban akciós az ementáli. De nem mindenkinek, csak aki gyakran vesz sajtokat. Így lehet röviden összefoglalni, mit is jelent a személyre szabott marketing. Ez nem friss ötlet, évek óta gyakorlat, ám az elmúlt szűk egy évben, a mesterséges intelligencia (MI) terjedésével minden korábbinál fejlettebben működik.
Nyilván nem függetlenül attól, hogy mennyit költenek a rendszerek okosítására. A PwC tanácsadó cég korábbi előrejelzése szerint 2030-ra a globális GDP mintegy 45 százalékáról lesz elmondható, hogy a forgalmat generáló cégek marketingesei MI-eszközöket használnak. Az országok bruttó nemzeti összterméke – vélik az elemzők – akár 26 százalékkal is növekedhet ennek köszönhetően. Eddig persze nem egy lépésben fog eljutni a szakma, de már zajlanak a kísérletek annak kiderítésére, hogy miként lehet az MI-eszközöket a lehető leghatékonyabban felhasználni az ügyfelek megszerzésére és megtartására.