A direkt marketinges aranykereskedéstől a Sándor-palotáig – az új államfő, Sulyok Tamás nem mindennapi karrierje
Sulyok Tamást, a héten megválasztott köztársasági elnököt a közvélemény elsősorban jogászként, ügyvédként, jogtudósként és alkotmánybíróként ismerhette meg, most üzleti tevékenységét is felidézzük.
„A politika távol áll tőlem” – mondta a parlamentben a frissen megválasztott államfő, ám azért volt időszak, amikor de facto is erősen politikaközelben tevékenykedett. 1998-ban ugyanis Szegeden a Fidesz nyerte a polgármester-választást, és Bartha László polgármester mellett feltűnt Sulyok Tamás mint az önkormányzat jogi tanácsadója. Hogy ez több volt egyszerű ügyvédi munkánál, mutatja, hogy ő lett a szegedi központú, akkor éppen az állami Magyar Fejlesztési Bank egyik cége által tulajdonolt Duna-Tisza Regionális Fejlesztési Részvénytársaság igazgatósági elnöke.
Sulyok nagy reményeket fűzött a cég tulajdonában álló D-T Lízing Pénzügyi Rt.-hez, amelynek igazgatósági elnöke az az Ádám Attila lett, aki az ügyvédi irodájában a társa volt. Sikerült is egy olasz céget bevonni a tulajdonosok közé, ám végül a Fidesz-éra vége, az első Orbán-kormány és Bartha szegedi bukása Sulyok távozását is magával hozta.
Pedig szívesen megmártózott az üzleti életben, legalábbis a rendszerváltás körül a kereskedelemben és a privatizációban egyaránt jó lehetőséget látott. 1989-ben alapította első cégét, a Selco Kft.-t, amely egy addig Magyarországon ismeretlen kereskedelmi formára, a direkt marketingre állt rá.