„Mi lesz a következő? Oroszország? Észak-Korea?” Visszafele is elsülhet, hogy NER-vendégségbe jöttek az influenszerek  

7 perc

2024.06.15. 11:00

Az Orbán-kormány álságos külpolitikájával és a magyarországi korrupcióval szembesítik az Orbán Ráhel csapatának meghívására nemrég Budapesten járt, tejben-vajban fürösztött külföldi influenszereket a követőik. Lepres L. Krisztina cikke.

 

Szeretné úgy látni Budapestet, mint egy luxusjátszóteret, amelyet kizárólag bizonyos vagyoni helyzet fölött engedhet meg magának valaki? Akkor kattintson annak a félszáz topinfluenszernek az Insta-oldalára, akiket személyesen Orbán Viktor kormányfő lánya látott vendégül az adófizetők pénzén. A celebek posztjai alapján a magyar főváros határozottan úgy tűnik, mint a fényűzés szinonimája. Csakhogy a követők megbosszulják, ha csorbul a bálványuk függetlensége, hitelessége. A 26,4 millió követővel rendelkező amerikai humorista és internetes személyiség, Hannah Stocking posztjához például ezt írta az egyik követője: „Remélem, jó bulit csaptatok a magyar adófizetők pénzéből. Budapest igazi arcát azonban nem láttad.” A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) több milliárd forintra taksált rongyrázása a jelek szerint megtépázhatja az országimázst.

A kormány reakciója:

Fónagy János: Nemzeti érdek volt a többmilliárdos májusi influencertrip

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint az őszi szezonra is jó hatással lesz az, hogy 340 millió követőnek tolták az arcába a magyar fővárost.

A Budapest Influencer Tripet azért rendezte meg az MTÜ, hogy bemutassa a főváros és Magyarország megújuló turisztikai és gasztronómiai kínálatát. A hivatalos álláspont szerint a turizmus megváltozott dinamikáját felismerve reagálni akartak az új médiatrendekre, ezért olyan véleményvezéreket hívtak meg, akik a közösségükön keresztül „hitelesebben” tudják népszerűsíteni a fővárost, mint a hagyományos marketingmódszerek alkalmazásával. Budapest azonban inkább csak a díszlete volt a május 22-étől 24-éig tartó eseménysorozatnak.

A rendezvényen 14 országból 50 nemzetközi véleményvezér vett részt,

akiknek a kiválasztásában a fő szempont az volt, hogy a magyar turizmus számára fontos küldőországokból érkezzenek. Az MTÜ éves jelentése szerint Magyarországra a legnagyobb arányban a régiós országokból jönnek látogatók. Ehhez képest a szomszédból csak egy horvát médiaszemélyiség, Luka Peros színész kapott meghívást az eseményre, valamint két lengyel származású híresség: Julia Mellor T celeb és Anna-Maria Sieklucka színésznő, akit a Netflix 365 nap című erotikus sikerfilmjéből lehetett megismerni. A többiek főként olaszok, franciák, hollandok, németek és amerikaiak voltak.