A csiganyáltól az üvegbőrig, avagy mit adott nekünk a k-beauty, a koreai szépségápolás
A közösségi médiában virálisan terjed minden, ami az úgynevezett k-beauty trenddel kapcsolatos. Az ázsiai ország szépségipara nem riad vissza az olyan, szokatlannak tekinthető összetevők használatától sem, amelyek a nyugati piacvezetőknek talán sosem jutnának eszükbe – a tízlépéses rutin első hallásra ijesztően összetettnek tűnhet.
A k-pop térhódítása és a nézettségi rekordokat döntő Squid Game sorozat sikere után, vagy inkább ezekkel párhuzamosan Dél-Korea a globális szépségipar piacán is trendcsináló lett. A délkelet-ázsiai országból származó kozmetikumok népszerűségéről már a 2010-es évek végén is cikkezett a nyugati sajtó, ma már bármelyik itthoni drogérialánc polcain is szép számmal megtaláljuk e termékeket, a lelkesedés pedig töretlennek tűnik. Olyannyira, hogy előrejelzések szerint a dél-koreai szépség- és testápolási piac bevétele az idén meghaladhatja a 15 milliárd dollárt, és további növekedést jósolnak.
A k-beauty kozmetikumok iránti rajongás részben az újdonság erejének tudható be – mondta Katie Thomas, a Marie Claire francia női magazin szerkesztője korábban a BBC-nek. A dél-koreai szépségipar az innovációban és a hatóanyag-kutatásokban is elképesztően erős, amit jórészt a cégek közötti piaci harc ösztönöz, az éles verseny pedig megköveteli a gyorsaságot. Ám kár lenne elvitatni, hogy e termék sikerében az influencereknek is fontos szerepük van: a Facebookon, a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on idén annyira pörög például az „üvegbőr” kifejezés és minden hozzá kapcsolódó tartalom, hogy lassan komoly esélyes lesz az év szava versenyén, a közösségi médiás dömping pedig a vásárlókedvet is megdobja.
K-beauty videó:
A dél-koreai típusú szépségápolás egyik hívószava, hogy főleg a bőr egészségére, védelmére fókuszál, azt állítva: a bőr jó állapota fontosabb, mint a hibák elsminkelése. Nem véletlen, hogy a k-beauty rutin annyira összetett, hogy plusz-mínusz tíz lépésből áll. Ehhez pedig rengeteg, nem feltétlenül olcsó termék kell. A lényeg a lehető legteljesebb hidratáltság elérése. Jellemzően kíméletes, természetes – vagy annak mondott – összetevőket használnak, például különféle arcmaszkok, fátyolmaszkok formájában. A sminkeknél a könnyű alapozókat, BB-krémeket (ezek nappali színezett krémek) favorizálják, amelyek egyszerre adnak enyhe fedést, táplálást és fényvédelmet. A klasszikus rúzsok helyett pedig inkább az úgynevezett tintek, vagyis a folyékony, applikátorral felvihető ajakszínezők szerepelnek a kínálatban.