„A világon mindenhol állami támogatással hoznak létre magas művészi színvonalú előadásokat” – mondta Vági Bence, a Recirquel vezetője, reagálva lapunk korábbi cikkére, melyben kiderítettük, hogy a novembertől a hét öt napján a Millenárison látható Walk My World immerzív színházi produkciójukhoz minimum 2,5 milliárd forint közpénzt kapnak.
„Tizenöt éves álom megvalósulása ez, szó sincs arról, hogy Orbán Ráhel találta volna ki” – állította a művész, aki nagyon a szívére vette, hogy kikutattuk, Vergilius eposzának újcirkuszi feldolgozását milyen forrásokból valósítja meg, és ezzel úgymond politikai térbe helyeztük. Holott, mint hangsúlyozták a Recirquel több száz előadást tartott idehaza, és számos külföldi fellépésével aratott siker, fellépett a New York-i BAM művészeti központban, a világ legnagyobb művészeti fesztiválja, az Edinburgh Fringe, ahol 4200 előadás közül választották a legjobbnak a Recirquel My Land című produkcióját.

Ugyanakkor tény, hogy a Váginak volt állami felkérése, és épp akkor, amikor a független színházakat épp kivéreztették, 2019 és 2023 között együttese évi 350 millió forint állami támogatást kapott. A miniszterelnök lánya pedig nyilvánosan beszélt arról, hogy nagyot lendítene Budapest turizmusán az immerzív színház.
Talán azért, hogy lássuk, jó helyre megy-e a közpénz, Vági lapunk tudósítójának nem csupán azt a három, nagyjában-egészében felépült helyszínt mutatta meg, amit a sajtótájékoztató közönségének, hanem bejárhattuk vele a még épülő díszletvilágot, ahol Aeneas és Dido szerelmi tragédiáját adja elő az együttes, melynek eddigi bemutatói a HVG kritikusai is lelkesülten számoltak be, például itt, és itt.
A Magyarországon még kevéssé ismert immerzív színház az elmélyültség érzetét előidéző, magával ragadó élményt jelent, egy show-t, ahol a néző szabadon bolyonghat a hatásos, filmes igényességű díszletek között, és maga is az előadás részévé válik.