Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"444b5a75-0d88-4e07-891a-776a738305a6","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Ukrajnán keresztül már nem küldenek gázt, cserébe a hozzánk Szerbia felől belépő Török Áramlat csővezetéket csúcsra járatják. A régió gázelosztó központja Magyarország lett, a teljes délkelet-európai/balkáni régió függése az orosz gáztól a 2021-es szinthez képest csaknem megduplázódott. Egy friss tanulmány szerint a Gazprom ennél is többet akar, és van is még mozgástere.","shortLead":"Ukrajnán keresztül már nem küldenek gázt, cserébe a hozzánk Szerbia felől belépő Török Áramlat csővezetéket csúcsra...","id":"20250602_orosz-gaz-gazfuggoseg-Gazprom-Balkan-magyar-segitseg-elosztokozpont-Magyarorszag-Torokorszag-BOTAS-MVM-MET","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/444b5a75-0d88-4e07-891a-776a738305a6.jpg","index":0,"item":"e811f671-a13c-4b11-9525-88a5d82a02dc","keywords":null,"link":"/360/20250602_orosz-gaz-gazfuggoseg-Gazprom-Balkan-magyar-segitseg-elosztokozpont-Magyarorszag-Torokorszag-BOTAS-MVM-MET","timestamp":"2025. június. 02. 09:45","title":"Magyarország hathatós segítségével Moszkvának az egész régiót sikerült visszaszoktatnia az orosz gázra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ab42cd6-3f8e-46e3-9c93-0597217758af","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miközben a hivatalos vámadatok szerint 95 százalékkal visszaesett Oroszországban az Intel chipjeinek importja (működnek a szankciók), a processzorszállítások állítólag nemhogy visszaestek, hanem még növekedtek is (mégsem működnek a szankciók). A magyarázat a kerülőutakban keresendő.","shortLead":"Miközben a hivatalos vámadatok szerint 95 százalékkal visszaesett Oroszországban az Intel chipjeinek importja (működnek...","id":"20250601_amerikai-szankciok-megkerulese-orosz-mikroelektronika-intel-amd-chipek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ab42cd6-3f8e-46e3-9c93-0597217758af.jpg","index":0,"item":"ec8b8656-97de-49af-b3a8-1a6e43e2e33b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_amerikai-szankciok-megkerulese-orosz-mikroelektronika-intel-amd-chipek","timestamp":"2025. június. 01. 16:03","title":"Itt valami nem működik: a 95%-os szankciók ellenére lubickol Oroszország a legjobb chipekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebcebd1e-5921-4878-a404-227c2a96d55a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ország leggazdagabb embere, a nyilvánosságot eddig kerülő Mészáros Lőrinc tőle szokatlan módon nyílt levelet írt, amelyben kiöntötte a lelkét Magyar Péternek. ","shortLead":"Az ország leggazdagabb embere, a nyilvánosságot eddig kerülő Mészáros Lőrinc tőle szokatlan módon nyílt levelet írt...","id":"20250602_meszaros-lorinc-magyar-peter-tisza-part-nyilt-level-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebcebd1e-5921-4878-a404-227c2a96d55a.jpg","index":0,"item":"5eb0bfdf-586b-4853-912c-d1f7a19395e7","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_meszaros-lorinc-magyar-peter-tisza-part-nyilt-level-ebx","timestamp":"2025. június. 02. 21:57","title":"Mészáros Lőrinc Magyar Péternek írt: Ma Ön is helikopteren és magángépen repkedhetne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77561b8d-5eb1-4cc4-bc79-3764023e004c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ellenzéki aktivisták és újságírók magyarázzák a Guardian riportereinek, miért bukhat meg az USA orbánizálása, és hogyan vethet véget egy korábbi szövetséges a magyar miniszterelnök 15 éves uralmának.","shortLead":"Ellenzéki aktivisták és újságírók magyarázzák a Guardian riportereinek, miért bukhat meg az USA orbánizálása, és hogyan...","id":"20250602_gurdian-orban-trump-tisza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77561b8d-5eb1-4cc4-bc79-3764023e004c.jpg","index":0,"item":"039be9b2-61a7-406d-9c50-aa9b693c78e8","keywords":null,"link":"/360/20250602_gurdian-orban-trump-tisza","timestamp":"2025. június. 02. 07:02","title":"Ő az, aki inspirálta Trumpot: de vajon elveszíti-e hatalmát Orbán – ezt látták Budapesten a Guardian tudósítói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30e89895-74c9-4bad-9e1b-3c5cb8c0ca77","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Eddig 826 esetben lett vádemelés a nyomozás vége a DELTA Program kezdete óta.","shortLead":"Eddig 826 esetben lett vádemelés a nyomozás vége a DELTA Program kezdete óta.","id":"20250601_DELTA-program-kabitoszer-drogellenes-hadjarat-buntetoeljaras-vademelesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30e89895-74c9-4bad-9e1b-3c5cb8c0ca77.jpg","index":0,"item":"c92074b4-9499-437d-af7d-7a6aab6f0c00","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_DELTA-program-kabitoszer-drogellenes-hadjarat-buntetoeljaras-vademelesek","timestamp":"2025. június. 01. 13:24","title":"Három hónap alatt több mint 3500 büntetőeljárást indított a rendőrség az új drogellenes hadjárata keretében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e667904b-a7d8-4680-9b1d-3ae8f68a8601","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy indiai acélmű számára gyártott nagy teljesítményű szinkron villanymotor a valaha gyártott leghatékonyabb motor. A fejlesztő ABB számításai szerint az acélmű a motor 25 éves élettartama alatt a fokozott energiahatékonyság révén mintegy 6 millió dollárra becsült villamosenergia-költséget takarít meg. Az energiahatékonysági beruházás várható megtérülési ideje alig több mint három hónap.","shortLead":"Egy indiai acélmű számára gyártott nagy teljesítményű szinkron villanymotor a valaha gyártott leghatékonyabb motor...","id":"20250602_abb-leghatekonyabb-motor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e667904b-a7d8-4680-9b1d-3ae8f68a8601.jpg","index":0,"item":"e41eb680-d180-4a2b-b1fe-fc9f231bef4a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_abb-leghatekonyabb-motor-ebx","timestamp":"2025. június. 02. 22:03","title":"99,13%-os hatékonysággal nullázza az áramszámlát: bekapcsolták a valaha gyártott leghatékonyabb motort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7d264d3-80b2-486f-a7c1-f901d3274933","c_author":"Argyelán József Bankmonitor","category":"gazdasag","description":"Mintegy 286 ezer szerződést, összesen 1200 milliárd forint összegben véd a kamatstop jelenleg attól, hogy a törlesztőrészlet megemelkedjen. De mennyivel nőnének valójában a hitelkamatok, ha a kormány elengedné a 2022 óta meglévő intézkedést? Mennyire tekinthető korrektnek ez az intézkedés?","shortLead":"Mintegy 286 ezer szerződést, összesen 1200 milliárd forint összegben véd a kamatstop jelenleg attól...","id":"20250602_kamatstop-alkotmanybirosag-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7d264d3-80b2-486f-a7c1-f901d3274933.jpg","index":0,"item":"521a7542-6bff-4bc4-8822-8711c0e78234","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250602_kamatstop-alkotmanybirosag-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 02. 06:10","title":"Valójában mekkora segítség ez az adósoknak a kamatstop, ami miatt Alkotmánybírósághoz fordultak bankok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"185990aa-b898-412c-8440-e7087dda6636","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Az énekes az MVM Dome-ban lép fel októberben.","shortLead":"Az énekes az MVM Dome-ban lép fel októberben.","id":"20250602_Azahariah-visszateres-MVM-Dome-koncert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/185990aa-b898-412c-8440-e7087dda6636.jpg","index":0,"item":"f8ade5a5-6e2b-4c85-85ac-98ce4a08d5f7","keywords":null,"link":"/kultura/20250602_Azahariah-visszateres-MVM-Dome-koncert-ebx","timestamp":"2025. június. 02. 11:17","title":"Azahriah bejelentette a visszatérését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Havi százezer kupont veszünk, élen a Bónusz Brigád
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A bónuszokat/kuponokat értékesítő cégek közötti ádáz küzdelem a vásárlókért nem csökkent 2012-ben sem. Az erőteljes verseny érthető – minden mért adat arról tanúskodik, hogy ez a piac ugyanolyan dinamikával növekszik továbbra is, ahogy azt az előző évben láthattuk. A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének közös kutatása alapján 2012 első öt hónapjában a Bónusz Brigád volt a piacvezető.
A híradásokban szinte naponta jelennek meg cikkek, nyilatkozatok az online bónuszos/kuponos értékesítésről. Az érdeklődés érthető, lévén 2011 folyamán szinte a semmiből nőtt ki a múlt évben összesen 4,2 milliárd forintos forgalmat bonyolító piac, és az összes vészjósló híresztelés ellenére a legkevésbé sem látszik, hogy a fejlődési dinamikájuk megtörne. A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének kutatói - a hvg.hu korábbi bónuszos/kuponos helyzetképe után - most 2012. első öt hónapjának eredményeit értékelik.
A hosszú farok működik, élen a Bónusz Brigád
A neves szerző, Chris Anderson által már 2008-ban leírt longtail – vagyis hosszú farok – jelenség az online bónuszos/kuponos cégek körében is megfigyelhető. A jelenlegi 20 megfigyelt cég közül a legtöbb mért adat vonatkozásában (ajánlatszám, eladott bónusz/kupon szám, árbevétel, Facebook-követők száma stb.) egyértelműen látható, hogy az élboly teljesítménye kiemelkedő a többiekhez képest. Ajánlatszámot tekintve az első három értékesítő a piac 1/3-át míg forgalom tekintetében már közel 70%-át adja.
Mindez nem jelenti azt, hogy a kisebb árbevételt elérő cégek a „nagyokhoz” képest ügyetlenebbek, de elsősorban a piacra legkorábban belépő három szereplőnek sikerült ismert márkává is válnia, melynek megléte elengedhetetlen a kereskedő partnerek bevonásához, és persze a vásárlói tömegek eléréséhez. A piac „középmezőnyében” már sokkal inkább megfigyelhetők a specializáció jelei, vagyis az egyes szegmensekre, speciális célközönségre szakosodás. Ilyen oldal például a kismamák igényeit lefedő Babakassza.hu, a NeMaradjLe.hu, mely csak utazási ajánlatokat kínál, de ide sorolható akár a Citybrands.hu is, mivel csak néhány szolgáltatási típust kínál egy jól behatárolható fogyasztói szegmensnek.
GKIeNET – BCE Infokommunikációs Tanszék
A legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is már több százmillió forintos forgalmat képesek bonyolítani. 2012. első öt hónapja alapján a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 927 millió forintot érő eladott bónusszal, második helyen a Kupon Világ áll, csaknem 831 millió forintnyi értékesített kuponnal, a képzeletbeli dobogó harmadik fokát pedig a Napi Tipp foglalja el a maga 211 milliós forgalmával.
Havi százezer eladott bónusz/kupon
Az amerikai Groupon és LivingSocial oldalak sikerét Magyarországon megvalósító cégek az év első öt hónapjában megközelítőleg 5000 ajánlattal rukkoltak elő, és félmillió bónuszt/kupont értékesítettek (havonta átlagosan százezer db bónuszt/kupont), együttesen több mint 2,5 milliárd forint értékben. Mindez azt is jelenti, hogy ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 6,9 milliárd Ft lenne, vagyis a fogyasztók zsebében 4,4 milliárd forint maradt megtakarításként. Az év első 5 hónapja alatt elért nagyságrend arra enged következtetni, hogy az idei évben jó eséllyel meg fog duplázódni a piac a 2011-es 4,5 milliárdos forgalom után, és a legkevésbé sem látszódnak olyan jelek, melyek a kifulladást, a növekedés dinamikájának csökkenését mutatnák. A nagy kedvezményekkel elérhető szolgáltatások és termékek továbbra is vonzóak a magyar fogyasztók számára. A vásárlók egy átlagos bónuszra/kuponra 5500 forintot költenek, a kedvezmény mértéke pedig átlagosan 64 százalék.
A teljes piac mintegy 5000 ajánlatából 2140 db köthető az három nagy szereplőhöz, utóbbi szám felét pedig a Bónusz Brigád teszi ki a maga 1248 ajánlatával – tehát a cégnek önmagában több ajánlata volt az év első öt hónapjában, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve. Az eladások terén is túlsúlyban van az első három cég, köszönhetően a 335 ezer eladott bónusznak/kuponnak mely 67%-át adja a teljes piac 2012. évi első 5 hónapos eredményének.
GKIeNET – BCE Infokommunikációs Tanszék
A legnagyobb három szereplő közül egyedül a Bónusz Brigád rendelkezik kiterjedt és rendszeres vidéki aktivitással. Az ajánlatok döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe, az utazási ajánlatokat leszámítva az ajánlatok mindössze 1/5-e kínált vidéki akciót. A vizsgált 5 hónap során, 7 városban (Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár) összesen 350 ajánlattal jelentkeztek, melyekkel mintegy 22 ezer bónuszt értékesítettek. Ezzel szemben a második helyezett Kupon Világnak mindössze 5, a harmadik Napi Tippnek pedig egyáltalán nem volt a vizsgált időszakban vidéki ajánlata.
Bár szinte az összes bónuszos/kuponos oldal is kínál kedvezményesen termékeket, a három vizsgált értékesítő ajánlatainak döntő többsége szolgáltatás volt. Ajánlatszámot és eladást tekintve, a szépségápolási ajánlatok a legsikeresebbek, míg bevételeket illetően (jóval átlagon felüli, 20 ezer forintos bónusz/kupon árának köszönhetően) az utazás szerepel az első helyen. A TOP3 szereplő esetében, a Bónusz Brigád kínálta a legtöbb szépségápolási ajánlatot, szám szerint 322-t, és összesen 33 ezer ilyen témájú bónuszt értékesítettek. A második helyezett Kupon Világnak, és a harmadik Napi Tippnek közel azonos 100, illetve 103 szépségápolással kapcsolatos ajánlata volt, értékesítéseik pedig még együttesen sem érik el a Bónusz Brigád eladási volumenét.
Fontos a közösségépítés
Az üzleti modell része a legnagyobb közösségi oldalon való aktív jelenlét, ami egyfelől kiváló kommunikációs és hirdetési csatorna, másfelől a vásárlók is ezen keresztül oszthatják meg észrevételeiket, tapasztalataikat a közösség többi tagjával, ezzel erősítve az oldalak számára oly fontos márkahűséget.
A legnagyobb három szereplő e téren is látványosan fejlődött az év első 5 hónapja alatt. Január elseje és május vége között az említett három oldal Facebook-csoportjai több mint 22 ezer új követővel bővültek, és ezen új követők jelentős részre vélhetően már vásárolt, vagy a közeljövőben jó eséllyel vásárolni fog valamelyik bónuszos/kuponos oldalon.
GKIeNET – BCE Infokommunikációs Tanszék
A közösségi aktivitás fontos pillére az ajánlatok felhasználói véleményezése, mivel itt gyakran olvashatók tapasztalatok, és mások által feltett – majd megválaszolt – kérdések, melyek segíthetnek a vásárlásban. A bónuszos/kuponos oldalak többsége erre is a Facebookot használja, mivel a közösségi oldal külső moduljával lehetőség van arra, hogy a felhasználók közvetlenül a profiljukból szóljanak hozzá egy-egy ajánlathoz, annak saját oldalán keresztül. Ez a megoldás a szolgáltató/kereskedő partner számára is hasznos, mivel segítségével közvetlenül az ajánlatot nyújtó fél tud válaszolni az esetlegesen felmerülő kérdésekre, észrevételekre. Ezzel a lehetőséggel azonban nem minden bónuszos/kuponos cég él, a három legnagyobb közül csak a Bónusz Brigád, illetve a Napi Tipp.
A legnagyobb bővülést közösségépítés terén a Bónusz Brigád produkálta, országos szinten is kiemelkedő, több mint 304 ezer fős követői bázisát további 10 ezer fővel bővítette, ezzel május végén 314 250 követővel rendelkezett. A Kupon Világ és a Napi Tipp tábora egyenként 6-6 ezer fővel bővült az elmúlt 5 hónap során, előbbi 145 ezerről 152 055-főre, utóbbi 83 ezerről 89 474 főre.