Telekom
Telekom
Tetszett a cikk?

Manapság a fejlett technológiájú készülékek használata egyre elterjedtebb. Akinek nincs ilyen, az versenyhátrányba kerül. De előnyt jelent-e az üzletben a nagyteljesítményű vagy presztízses eszközök használata?

Felsőkategóriás laptopokat régebben főleg a cégvezetők használtak, habár némelyiküknél csak high-tech dísznek, levélnehezéknek szolgáltak. Ennek a korszaknak azonban vége, mert megjelentek új előfizetéses konstrukciók, amelyek beruházás nélkül juttatják el a nagyteljesítményű vagy magas presztízsű eszközöket azokhoz, akiknek ezek tényleg a munkához, értékteremtéshez kellenek. A digitális fejlődés ugyanis olyan tempójú, hogy ebben a csillogásnak kisebb, a funkcionalitásnak sokkal nagyobb szerep jut.

A jó minőségű eszközöknek többféle hasznuk is van. A nagy teljesítmény, a széles funkcionalitás, a megbízhatóság és tartósság nem szorul magyarázatra. Másfelől az ilyen eszközök a használójuknak magabiztosságot adnak, mintha egy jó kocsival érkeznének a tárgyalás helyszínére.

A Milward Brown marketing tanácsadócég szerint egy vállalati szervezet minden tagja a márka potenciális nagykövete. A cégek számára a pozitív hatás kiemelten fontos, a márkák értéke ugyanis attól jön létre, ha az emberek hisznek a benne összesűrített üzenetben. Ezért a szakembereknek, akik ügyfelekkel találkoznak – például üzletet kötnek –, ügyelniük kell a tökéletes megjelenésre. Ennek része, hogy megfelelő eszközökkel legyenek felszerelve a külső helyszíneken, és a saját irodájukban is.

Csakhogy – bármennyire is versenytényező a megfelelő eszközpark – a kkv-k általában erőforráshiánnyal küzdenek, nem feltétlenül futja nekik eszközberuházásra. Pedig tisztában vannak vele, hogy a jó szakmai ajánlat és referenciák, a munkatársak felkészültsége mellett az is fontos, hogy milyen eszközöket használnak a prezentációk során. Hiszen mindennek tökéletesen és folyamatosan kell működnie.

Nem véletlen, hogy a Magyar Telekom például a saját kkv ügyfelei körében azt tapasztalta, hogy tudatosabb telekommunikációs költések és erősödő IT-beruházások jellemezik őket. A vállalati informatikai piac évek óta folyamatosan bővül, s a kis- és közepes cégek számára nyújtott informatikai szolgáltatásaikra egyre nagyobb az igény. Ennek az az egyik oka, hogy e szegmensben mind többen ismerik fel a megbízható technológiai háttér fontosságát, hiszen érzik a hasznát a napi üzletmenet könnyebbé válásán keresztül.

A Telekom kkv ügyfelei tizenkét hónap alatt 70 százalékkal többet költöttek informatikai eszközökre és szolgáltatásokra, mint korábban. S ami különösen figyelemreméltó, hogy a legtöbbet a havi díjért megvásárolható notebookokra szántak, az ilyen kiadások meghatszorozódtak, de nőttek az irodai szerverekre, és felhő alapú, irodai szolgáltatáscsomagra szánt összegek is. A notebook kínálaton belül nemcsak az alacsonyabb értékű gépek fogytak, hiszen a megvásárolt laptopok 17 százaléka felsőkategóriás, Apple termék volt.

Már szó volt a kkv-k erőforrás- és költségérzékenységéről. A Telekom tapasztalatai is alátámasztják, hogy ezek a néhány vagy néhány tucat embert foglalkoztató cégek a praktikum élharcosai. Mindenért rajonganak, ami hasznos, vagy amitől kiszámíthatóvá, tervezhetővé válnak a kiadásaik. Nincs beruházás, csak havidíj? Ide nekünk! – jelzik a megrendeléseikkel. Informatikai eszközök, és szolgáltatások a felhőből? Az is jöhet! – mondják, és fizetnek. Felismerték ugyanis, hogy náluk nem kell külön szakértelmet fenntartani, hiszen a havi fix díjért gyakorlatilag használatra kész, dobozos irodai csomagot, és ellenőrizhető, megbízható folyamatos fejlesztést és terméktámogatást kapnak.

Profi felszerelés, profi informatikai és telekommunikációs háttér, kisebb és kiszámítható kiadások – a kkv-k a stabil működéshez ezt a feltételrendszert keresik. Ráadásul a minden körülmények között jó teljesítményt nyújtó notebookok azokhoz is eljutnak, akiknek a kezében ezek fontos, hasznot termelő munkaeszközök, akik a piacon ezekkel az eszközökkel tudják megerősíteni a benyomást, hogy a cégük képes az ügyfelek által elvárt jó teljesítményre.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Magyar Telekom megbízásából készült, a cikket egy független szerkesztőség írta, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.