Ahogy az oktatás, a munkavégzés, vagy a napi szintű beszerzések döntő többségét az internetre kényszerítette a koronavírus járvány, úgy a lakossági pénzügyek intézését, a napi bankolást is leginkább a fotelből végeztük a kijárási, személyes kapcsolattartási korlátozások ideje alatt. A készpénz helyébe a mobiltelefon, a laptop, vagy a bankkártya lépett, ezek az eszközök váltak a pénzügyek intézésének főszereplőivé.
Az elektronikus bankolás eddig is egyre több ember számára elérhető szolgáltatás volt, mégsem volt magától értetődő a használata – aminek több oka is lehet. A koronavírus járvány miatt az érintkezések számának csökkentésére kellett törekedünk, így új módokat találhattunk a bank- és pénzügyeink intézésére. Az online bankolással a lakosságot érintő legtöbb banki megoldás – kártyalimit változtatás, számlanyitás, befektetések kezelése, lekötés, utalás, csekkbefizetés – elvégezhető, így a kényelem mellett az egészségi kockázatok csökkentése is a digitális banki ügyintézés mellett szól.
Aki tehát a járvány előtt előnyben részesítette a készpénz használatot és a személyes ügyintézést, az a veszélyhelyzetben megismerkedhetett és meg is barátkozhatott a digitális és érintésmentes alternatívákkal. Vajon mi marad meg az új szokásokból? Az enyhítések után visszatérünk oda, ahol abbahagytuk? Megnézzük!
A következő rövid tesztsorozatban arra vagyunk kíváncsiak, hogy a Covid-19 vírus elleni védekezésként bevezetett veszélyhelyzet átalakította-e az Ön bankolási szokásait és amennyiben igen, mely területeken és milyen mértékben. Az eredményeket következő cikkünkben kiértékeljük.
Digitális szolgáltatások |
Az OTP Bank digitális szolgáltatásainak köszönhetően gyorsan és biztonságosan intézheti pénzügyeit internet- és mobilbankján keresztül. Internetkapcsolat segítségével így akár otthona kényelméből:
A fenti szolgáltatásokról további információ itt található. Vásárlásai során pedig érintésmentesen fizethet a mobilfizetési szolgáltatásoknak köszönhetően androidos vagy iOS készülékein egyaránt. |
Az oldalon elhelyezett tartalom az OTP Bank megbízásából, a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.