Bankba járni se fogunk már úgy, mint régen

Bankba járni se fogunk már úgy, mint régen

Utolsó frissítés:

OTP Bank Nyrt. Szerző:

OTP Bank Nyrt.
OTP Bank Nyrt.
Tetszett a cikk?

Bár már enyhített a kormányzat a Covid-19 vírus miatt bevezetett veszélyhelyzeten, valószínűleg nem vállalunk túlzott kockázatot azzal a megállapítással, hogy az elmúlt hónapok gyökeresen megváltoztatták az életet. A veszélyhelyzet miatti életmódváltás egyebek mellett abban is megmutatkozott, hogy sok más mellett a banki szolgáltatások használata – mint például a számlanyitás, a hitel és kölcsön igénylése, vagy a közüzemi díjak befizetése - is még inkább az online térbe terelődött. Ön hogyan változtatott szokásain? Töltse ki kérdőívünket!

Ahogy az oktatás, a munkavégzés, vagy a napi szintű beszerzések döntő többségét az internetre kényszerítette a koronavírus járvány, úgy a lakossági pénzügyek intézését, a napi bankolást is leginkább a fotelből végeztük a kijárási, személyes kapcsolattartási korlátozások ideje alatt. A készpénz helyébe a mobiltelefon, a laptop, vagy a bankkártya lépett, ezek az eszközök váltak a pénzügyek intézésének főszereplőivé.

Az elektronikus bankolás eddig is egyre több ember számára elérhető szolgáltatás volt, mégsem volt magától értetődő a használata – aminek több oka is lehet. A koronavírus járvány miatt az érintkezések számának csökkentésére kellett törekedünk, így új módokat találhattunk a bank- és pénzügyeink intézésére. Az online bankolással a lakosságot érintő legtöbb banki megoldás – kártyalimit változtatás, számlanyitás, befektetések kezelése, lekötés, utalás, csekkbefizetés – elvégezhető, így a kényelem mellett az egészségi kockázatok csökkentése is a digitális banki ügyintézés mellett szól.

Aki tehát a járvány előtt előnyben részesítette a készpénz használatot és a személyes ügyintézést, az a veszélyhelyzetben megismerkedhetett és meg is barátkozhatott a digitális és érintésmentes alternatívákkal. Vajon mi marad meg az új szokásokból? Az enyhítések után visszatérünk oda, ahol abbahagytuk? Megnézzük!

A következő rövid tesztsorozatban arra vagyunk kíváncsiak, hogy a Covid-19 vírus elleni védekezésként bevezetett veszélyhelyzet átalakította-e az Ön bankolási szokásait és amennyiben igen, mely területeken és milyen mértékben. Az eredményeket következő cikkünkben kiértékeljük.

Digitális szolgáltatások

Az OTP Bank digitális szolgáltatásainak köszönhetően gyorsan és biztonságosan intézheti pénzügyeit internet- és mobilbankján keresztül. Internetkapcsolat segítségével így akár otthona kényelméből:

  • intézheti utalásait
  • befizetheti csekkjeit
  • kártyalimitet módosíthat
  • nyithat számlát
  • kezelheti befizetéseit/lekötéseit
  • feltöltheti mobilegyenlegét
  • módosíthatja adatait
  • sőt akár hitelt vagy  kölcsönt is igényelhet.

A fenti szolgáltatásokról további információ itt található.

Vásárlásai során pedig érintésmentesen fizethet a mobilfizetési szolgáltatásoknak köszönhetően androidos vagy iOS készülékein egyaránt.

Az oldalon elhelyezett tartalom az OTP Bank megbízásából, a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.