Szeptembertől járnak a most vásárolt Van Hool buszok Budapesten

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai közleménye szerint szeptember végén állhat forgalomba az a tizenhárom használt busz, amelyet 26 ezer eurós darabáron vettek, olcsóbban, mint amit egy-egy busz felújítására szántak volna.

  • hvg.hu hvg.hu
Szeptembertől járnak a most vásárolt Van Hool buszok Budapesten

Tizenhárom Van Hool A 300-as alacsonypadlós, használt autóbusz érkezik Budapestre, amelyek 26 250 eurós darabáron kerülnek a BKV Zrt. tulajdonába - közölte a BKK. A járművek ára (kb. 7 millió Ft) jelentősen kevesebb, mint egy öreg autóbusz felújítási költsége, ráadásul alacsonypadlós és környezetbarátabb járművet kapnak a budapestiek - közölte a BKK.

Az autóbuszokat a budapesti arculathoz igazodva fényezik, valamint megnövelik a nyitható ablakfelületeket, zárt vezetőfülkét alakítanak ki, és lehetőség szerint klímaberendezéssel látják el a flottát, amely várhatóan 2011. szeptember végére áll forgalomba - ígérik. A buszok, áll a közleményben, jelentős részben azonos típusúak a Brüsszelből használtan két éve beszerzett csuklós Van Hool buszokkal, amelyek üzemeltetési tapasztalatai igen kedvezőek.

bkv.hu

A BKV 1365 darabos autóbusz-állományának közel felét még a 30 évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as járműcsalád adja, amely az akadálymentesség követelményét sem teljesíti. 2010. december 1-jén jelent meg a nyílt nemzetközi pályázati felhívás a rendelkezésre álló flotta nagyságától függően 10 és 20 közötti darabszámú használt, városi alacsonypadlós szóló autóbusz beszerzésére. A pályázat eredményhirdetése április 14-én megtörtént.

A BKK azt írja, folyamatban van a közbeszerzési eljárás további harminc darab használt autóbusz beszerzésére.

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.