szerző:
hvg.hu

Nem csak az autókra, de egy felüljáróra is figyelni kellett, miközben leszállt az autópályára - mondta Papp Szabolcs, annak a kisgépnek a fiatal oktatópilótája, amely az M1-M7-es autópályán landolt nemrégiben műszaki probléma miatt.

Előző nap már repült egy órát a török tanítványával és az ominózus kényszerleszállás napján közösen nézték át a gépet repülés előtt - mondta az iho.hu-nak adott interjújában Papp Szabolcs, annak a Cessnának az oktatópilótája, amely nemrégiben az M1-M7-es közös bevezető szakaszán kényszerült leszállásra.

Egy autós egyébként videóra is vette akkor az esetet.

©

A gép vezetője szerint az ellenőrzés során minden rendben volt, repültek hét vagy nyolc úgynevezett iskolakört, de semmi jel nem utalt arra, hogy később gond lehet a motorral.

Papp Szabolcs szerint a nyolcadik felszállás után körülbelül 100 méteren lehettek, amikor egyszer csak a motor elkezdett dadogni, fulladni.

"Nem egy jó érzés, nem szeretném hallani többet. Még a légcsavar forgott, de teljesítménye egyáltalán nem volt a gépnek, nem volt ereje" - mondta az oktató.

©

Alapjáraton úgy tűnt, hogy megy a motor, viszont amint bármilyen teljesítményt adott rá, kezdett lefulladni. Levette és megint ráadta a gázt többször is, de nem változott a dolog.

"Ki kellett nézni valami helyet, ahová le fogunk szállni. Budaörsnél nem olyan egyszerű helyet találni, főleg egy ilyen emelkedésből való kényszerleszállásnál nem sok lehetőség adódik" - mondta Papp Szabolcs. "Alattam volt az autópálya, ez volt az egyetlen lehetőségem".

Tájékoztatta a tornyot is, hogy gond van a motorral, úgy emlékszik, azt mondták neki, forduljon vissza, de erre már nem volt lehetőség. "Láttam, hogy nincsen dugó az autópályán, tehát van reális esély arra, hogy valahova leszálljunk. És onnantól kezdve maguktól jöttek a dolgok".

©

Amikor lesüllyedtek, jobb oldalon látta, hogy a szárnytól másfél méterre vannak a villanyoszlopok és be is lógnak, és ott volt egy felüljáró is, aminek nekiütköztek volna, ha tartja a normális siklópályát.

"A növendékem azt mondta, hogy neki fogunk menni a hídnak. Nem válaszoltam neki, én ugyanazt láttam, amit ő, de az utolsó pillanatig próbáltam a motort újraéleszteni. És amikor láttam, hogy ha beindulna, akkor sem tudnánk már átemelkedni a híd fölött, akkor nyomtam meg a gép orrát" - idézte fel.

Látta, hogy előtte van egy pár autó, de mivel a sebességük körülbelül megegyező volt, attól nem félt, hogy utolérik őket.

A fiatal pilóta a két részes interjú második részében beszél majd a leszállás után történtekről.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Itt az új Palkovics-terv: bezárhatnak az alternatív iskolák

Itt az új Palkovics-terv: bezárhatnak az alternatív iskolák

Érdemes kivárni: megoldódhat a Galaxy Fold legnagyobb problémája

Érdemes kivárni: megoldódhat a Galaxy Fold legnagyobb problémája

Meg tudná oldani a Kétfarkú Kutya Párt KRESZ-tesztjét?

Meg tudná oldani a Kétfarkú Kutya Párt KRESZ-tesztjét?

Egy ittas nő kidöntötte a sebességmérő oszlopot Veszprémben

Egy ittas nő kidöntötte a sebességmérő oszlopot Veszprémben

Csőzik László: "Plebejus politikus vagyok"

Csőzik László: "Plebejus politikus vagyok"

Szövegértésben átlag alatt, számolásban átlag felett vannak a magyarok

Szövegértésben átlag alatt, számolásban átlag felett vannak a magyarok