Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"912090a4-af6d-4cad-a834-024399d09593","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„Ne ragadtassák magukat erőszakos cselekményekre” – kérik a rendőrök a közlekedőket.","shortLead":"„Ne ragadtassák magukat erőszakos cselekményekre” – kérik a rendőrök a közlekedőket.","id":"20250408_rendorseg-tuntetes-erzsebet-hid-blokad-hadhazy-akos-momentum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912090a4-af6d-4cad-a834-024399d09593.jpg","index":0,"item":"b40a181a-1b56-4320-af3e-548e2f9dd523","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_rendorseg-tuntetes-erzsebet-hid-blokad-hadhazy-akos-momentum","timestamp":"2025. április. 08. 06:51","title":"Üzent a rendőrség azoknak, akiket zavar Hadházyék keddi hídblokádja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"853e986a-bbe4-4bd3-b9f5-a9cd1ec8d95d","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Portré Alekszandr Ovecskin orosz jégkorongozóról, aki megdöntötte a legendás Wayne Gretzky NHL-gólrekordját.","shortLead":"Portré Alekszandr Ovecskin orosz jégkorongozóról, aki megdöntötte a legendás Wayne Gretzky NHL-gólrekordját.","id":"20250407_Alekszandr-Ovecskin-orosz-jegkorongozo-golrekord-Wayne-Gretzky-NHL-portre-Vlagyimir-Putyin-vodka-Cheetos-Washington-Capitals-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/853e986a-bbe4-4bd3-b9f5-a9cd1ec8d95d.jpg","index":0,"item":"c2d07c29-5072-4994-b683-845d4ef8cb6a","keywords":null,"link":"/sport/20250407_Alekszandr-Ovecskin-orosz-jegkorongozo-golrekord-Wayne-Gretzky-NHL-portre-Vlagyimir-Putyin-vodka-Cheetos-Washington-Capitals-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 06:45","title":"Vodkát iszik és Cheetost zabál Putyin jó barátja, aki halhatatlanná vált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"318833ea-5f9e-4c8b-900b-715570fc9530","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Alkotmányellenes lehet a módszer, ahogyan az amerikai elnök bevezette a vámjait?","shortLead":"Alkotmányellenes lehet a módszer, ahogyan az amerikai elnök bevezette a vámjait?","id":"20250408_Birosag-trump-vam-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/318833ea-5f9e-4c8b-900b-715570fc9530.jpg","index":0,"item":"94a5f37e-1972-4d83-ab9d-98d8c14985fc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_Birosag-trump-vam-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 08. 14:50","title":"Bíróságon támadják meg konzervatív jogászok és üzletemberek Trump vámjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ec04ae2-412e-4bb3-880f-318df4379737","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hiszen „nem gyengeség egy gyenge nőtől bocsánatot kérni” – énekelte. ","shortLead":"Hiszen „nem gyengeség egy gyenge nőtől bocsánatot kérni” – énekelte. ","id":"20250407_Hajos-Andras-Balazs-Klari-elo-bocsanatkeres-szerenad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ec04ae2-412e-4bb3-880f-318df4379737.jpg","index":0,"item":"f0866518-ca3f-4b0d-bd13-10767fae3594","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Hajos-Andras-Balazs-Klari-elo-bocsanatkeres-szerenad","timestamp":"2025. április. 07. 08:45","title":"Hajós András élő adásban, szerenádozva kért bocsánatot Balázs Kláritól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az osztrák talajvizeket a leölt marháktól féltik, Orbán és társai azonos mintát követve állnak ki Le Pen mellett, Trump célpontjai nem tehetetlenek, és az új amerikai vámok nem sokáig maradnak érvényben. Nemzetközi lapszemle.","shortLead":"Az osztrák talajvizeket a leölt marháktól féltik, Orbán és társai azonos mintát követve állnak ki Le Pen mellett, Trump...","id":"20250407_Nemzetkozi-lapszemle-Trump-vamjai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"d9d611b5-7ae5-4445-9b3b-47f832e17ded","keywords":null,"link":"/360/20250407_Nemzetkozi-lapszemle-Trump-vamjai","timestamp":"2025. április. 07. 11:01","title":"Nemzetközi lapszemle: Trump vámjai nem bírják majd sokáig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a13d9aa-21ed-49ac-b949-aa244466d8d5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Fehér Ház is az oldalukon áll, állítják a pronatalizmus aktivistái, akik mémekkel és lombikbébikkel próbálják visszafordítani a születésszámok csökkenését. ","shortLead":"A Fehér Ház is az oldalukon áll, állítják a pronatalizmus aktivistái, akik mémekkel és lombikbébikkel próbálják...","id":"20250408_pronatalizmus-gyerekszuletes-lombik-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a13d9aa-21ed-49ac-b949-aa244466d8d5.jpg","index":0,"item":"37b59255-b5f5-4b80-8e80-2a9f1424cadb","keywords":null,"link":"/elet/20250408_pronatalizmus-gyerekszuletes-lombik-trump","timestamp":"2025. április. 08. 06:01","title":"Előretörhetnek az influenszerek, akik gyerekgyárat csinálnának a világból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76491ad1-c31b-455a-b264-c36be9779da6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Arról azonban megoszlanak a vélemények, hogy milyen időtávon belül.","shortLead":"Arról azonban megoszlanak a vélemények, hogy milyen időtávon belül.","id":"20250407_republikon-kozvelemeny-kutatas-ukrajna-unios-csatlakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76491ad1-c31b-455a-b264-c36be9779da6.jpg","index":0,"item":"de444e07-1010-47cb-b214-e557c9b87c92","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_republikon-kozvelemeny-kutatas-ukrajna-unios-csatlakozas","timestamp":"2025. április. 07. 09:40","title":"Republikon: Szűk többségben vannak Magyarországon, akik támogatják Ukrajna uniós csatlakozását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eec22863-5474-41ae-a294-39507fffdaa4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Volodimir Zelenszkij elmondása szerint a vezérkari főnök arról tájékoztatta, hogy Kurszk mellett Belgorodban hajtanak végre műveleteket az ukrán csapatok.","shortLead":"Volodimir Zelenszkij elmondása szerint a vezérkari főnök arról tájékoztatta, hogy Kurszk mellett Belgorodban hajtanak...","id":"20250408_oroszorszag-ukrajna-haboru-volodimir-zelenszkij-belgorod-kurszk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eec22863-5474-41ae-a294-39507fffdaa4.jpg","index":0,"item":"40227c67-223b-45ca-a201-f888b7ced14d","keywords":null,"link":"/vilag/20250408_oroszorszag-ukrajna-haboru-volodimir-zelenszkij-belgorod-kurszk","timestamp":"2025. április. 08. 08:14","title":"Zelenszkij megerősítette: újabb orosz régióban jelentek meg az ukrán katonák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az Alkotás úton lefelé csipogott a fedélzeti rendszer, majd kiírta egymás után, hogy ABS-hiba, elektronikus rögzítőfék hiba és ESP-hiba. Rosszul esett, nem ezt vártam egy 7800 kilométert futott, 9,15 millió forintba kerülő Peugeot-tól, a korábbi 3008-asokban ilyent nem tapasztaltam. Az első adódó alkalommal, egy piros lámpánál újraindítottam az autót, és szerencsére megszűnt a vészjósló üzenetsor, és ami fontosabb, az 500 kilométeres tesztelés során elő sem jött többé.
Tesztautónk gazdag felszerelése panoráma üvegtetőt, dinamikus kanyarfénnyel xenon lámpákat (208 ezer forintért) ülésfűtést, merevlemezes navigációt Bluetooth-kapcsolattal, USB-bemenettel (640 ezer forintért), vetített kijelzőt, hatfokozatú tiptronic váltót és navigációt is sorol, az autó belső kialakítása egyedi, különleges és izgalmas. A váltókart körbefogó műanyag elem már kevésbé tetszett: mozgott, recsegett, látszódott, hogy 100 ezer kilométer múlva csúnya véget ér.
bcs
A középkonzolon elhelyezkedő egyedi kapcsolókkal állíthatjuk a head-up displayt és a követésitávolság-figyelőt. Alatta az audiorendszer és a klíma kapcsolói helyezkednek el. A vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. Ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, villogó jelzés figyelmeztet. A lemez szögállását és fényességét műszerfali kapcsolókkal lehet szabályozni.
A vetített kijelzéshez kapcsolódó, a kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság megtartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására.
A Peugeot 3008 úgy néz ki mint egy SUV, de úgy viselkedik a közúton, mint egy személyautó. Magasan ülünk, és az átlagnál magasabb hasmagassága miatt nem ijed meg a járdaszegélytől, vagy az útpadkán túli világtól sem. Robosztussága révén a murvás földutaktól sem kell félnünk, bár tesztautónkban nem volt benne a Peugeot virtuális terepsegédje, a gripcontrol.
bcs
Nem csak elöl ülünk kényelmesen, hanem hátul is tökéletes a komfort, öt ember is befér. A világos üléshuzat a használat során könnyen és látványosan koszolódik. A hátsó üléspad ledöntése a csomagtérben található gomboknak köszönhetően egyszerű és praktikus. Elég egy gombnyomás, és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk, a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. A csomagtér világítása egy kivehető lámpa, amely a helyére rakva feltöltődik, és 45 percig képes világítani (Premium felszereltségi szinttől). A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani. Első állásában a csomagtartó alján fekszik a ki is vehető padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér. Lehet azonban azonos magasságban is a lehajtott csomagtérajtóval. Ilyenkor a teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt található, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között. Harmadsorban a padló egy magasságba kerülhet a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
A 3008 utasterében összesen közel 50 liternyi tárolótér kínálja magát. Rekeszt találunk a középalagút kartámasza alatt 13,5 literes térfogattal. Elfér benne 1,5 literes palack, CD, és sok egyéb, a kesztyűtartó 4,1 literes, további két fedeles rekesz található hátul a lábtérben. A jobb oldali 3,8, a bal oldali 3,3 literes. A hátsó ülés könyöktámasza síalagútként is hasznosítható.
[[ Oldaltörés (Vezetni jó) ]]
Kormánya nagy méretű, alja enyhén vágott, bőrös. A tempomat vezérlése a kormány alatti karral történhet. A kormányzás indirekt, sportos vezetés kizárva, de ne is várjuk ezt tőle, hisz egy családi egyterű a 3008-as. A fedélzeti számítógép menüjét a jobb oldali bajuszkapcsoló végéről irányíthatjuk, fölöslegesen van egy vezérlő egység a kormány alatt balra, a motorfedélnyitó mellett.
A Peugeot 3008 tervezőinek célja kiváló úttartás, rugózási komfort és stabilitás volt – valamennyi változat esetében, motorizációtól függetlenül. Viszont minél erősebb a motor, annál nagyobbak az erőhatások, amelyek kimozdítani igyekeznek a karosszériát. Hogy a 2 literes HDi motorral ellátott 3008 is tökéletesen feküdjön az úton, kifejlesztették az új dynamic roll control rendszert. A sajtóanyag szerint ezáltal az autó dinamikája maradéktalanul kihasználható, a magas szintű komfort megőrzése mellett. A passzív hidraulikus rendszer központi egysége, amely összeköti a két lengéscsillapítót, a hátsó futómű kereszttartóján helyezkedik el. Kanyarban és hirtelen kikerüléskor, tehát amikor megdőlne a karosszéria, a rendszer hidraulikusan összeköti a hátsó csillapítókat (belső dugattyúja nem mozdul), ezáltal megfogja az autó billegését, növeli az aktív biztonságot.
bcs
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez lejtőn való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
A dízelmotor melegen csendes, hidegben indítva csattog egy párat. Nagyobb fordulaton kellemes a morgása, 100 kilométer/órás sebesség fölött hangos a menet- és a szélzaj. A kocsi bumfordi kialakítása miatt eléggé ellenáll a szélnek.
A 163 lovas dízel aggregát tiszta üzeméről részecskeszűrő gondoskodik. 340 newtonméteres nyomtéka dinamikus előzésekben partner, élvezettem kerülgettem a népszerű, de halvány motorral szerelt kompakt autókat az úton. A kocsi végsebessége 190 kilométer/óra, a nulláról száz kilométer/órás sprintet 10,2 másodperc alatt teljesíti. Az 500 kilométeres teszt végén a komputer fogyasztási adatánál egy literrel kevesebbet számoltam ki a konkrétan elfogyasztott gázolaj mennyisége alapján, így vegyes használatban, téli üzemben 6,3 literre alakult a dízel 163 lovas Peugeot 3008 átlagos üzemanyag szükséglete.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.