szerző:
automenedzser.hu

Megérkezett Magyarországra a ferdehátú Corolla utódja az Auris, amelyet az importőr nemes egyszerűséggel úgy mutatott be: az új Toyota. Az ötajtós Auris 3,845 millió forintos alapáron kapható. A legolcsóbb dízelért 4,335 millióért, a legjobban felszerelt 126 lovas dízel változatért 6,055 millió forintért juthatunk hozzá.

© Toyota
Az újonnan kifejlesztett padlólemezre épülő Auris három- és ötajtós kivitelben kapható. Újszerű formatervezői szemléletet testesít meg, amely belülről kifelé haladva biztosít maximális belső teret és komfortot. Az így létrehozott merész, innovatív utastér, valamint a „híd” hatású középkonzol egyértelműen közvetíti az autó sportos karakterét. Az autót a vezető köré tervezték, a tervezésnél elsődleges volt a megragadó vezetési élmény kifejezése.

URLguru

További hasznos weblapokat nézegetne? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

Az Aurist Európában, a Toyota dél-franciaországi dizájnközpontjában tervezték. Dinamikus vonalvezetése az európai ízlést, divatot és kifinomultságot tükrözi. Formája rövid és magas a maximális belső térkínálat és utaskomfort érdekében. Az praktikus is, csomagtere 354 literes, könnyen síkba hajtható Easy Flat ülésrendszerét a jelenlegi Corolla Verso modelltől kölcsönözte. Az első és hátsó utasok a magas építésmódnak köszönhetően kiváló fej- és válltérnek örvendhetnek. A hátsó padló átformálásával mély, sík felületet hoztak létre, ami kimagasló lábteret eredményez a hátul utazók számára.

A modellkínálat élén a D-4D 180 Clean Power modell található. Az 2,2 literes D-4D erőforrás már bizonyított a Toyota Avensis, Corolla Verso és RAV4 modellekben. Az Aurisban 130 kW (177 LE) teljesítményre képes percenkénti 3600-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm, amely a 2000-2600/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Legnagyobb sebessége 210 kilométer/óra, a gyorsulás 0-ról 100 kilométer/órára csupán 8,1 másodpercig tart. A motor rugalmassága is vérpezsdítő, a gyorsítás 80-ról 120 kilométer/órára 8,4 másodperc.

© Toyota
Az Auris család két másik fejlett dízelmotort is kínál: az 1,4 literes D-4D-t, valamint a 126 lovas 2.0 D-4D erôforrást. A várakozások szerint a dízelmotorok az eladások csaknem 50 százalékát teszik majd ki, összhangban a szegmens általános arányaival Európában. Az 1.4 D-4D legnagyobb teljesítménye 66 kW (90 LE) 3800/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka 190 Nm (1800-3000/perc).A kétliteres D-4D erőforrást a kis tömegű 2,2 literes motorcsaládból fejlesztették ki, legnagyobb teljesítménye 93 kW (126 LE) percenkénti 3600-as fordulatszámon. Maximális forgatónyomatéka a dízel koromrészecske-szűrővel (DPF) felszerelt kivitelen 300 Nm az 1800-2400/perc fordulatszám-tartományban (katalizátoros verzión: 300 Nm a 2000-2800/perc tartományban).

 

[[ Oldaltörés: A robotváltót szokni kell (Oldaltörés) ]]



© Toyota
Az Aurisban is kapható a Toyota vadonatúj, nagy teljesítményű benzinmotorja, az 1,6 literes kettős VVT-i erőforrás, amit már a Corollában is kipróbálhattunk. Az Aurisban nem éreztük ugyanazt a lendületet, az MMT-váltóval a rövid tesztút során nem sikerült megbarátkoznunk. A váltást rángatás és teljesítményvesztés kíséri, a robotizált váltó kézi üzemmódban, kormányról kapcsolgatva ugyanakkor izgalmas vezetési élményt ígér. A lényeg az, hogy nem szabad arra gondolni, hogy ez egy automata (mert nem az), hanem úgy, ahogy a kézi váltós autóknál, váltás előtt le kell venni a lábunkat a gázról.

A kettős VVT-i technológia jelentősen megnövelt forgatónyomatékot biztosít kis és közepes fordulatszámon, miközben magas fordulatszámon nagyobb teljesítményt ad le. Mindemellett a motor üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is kedvezőbb. Legnagyobb teljesítménye 91 kW (124 LE) percenkénti 6000-es fordulatszámon, a kettős VVT-i technológia pedig benzinmotortól szokatlanul állandó nyomaték karakterisztikát biztosít, amely 5200/percnél éri el legmagasabb, 157 Nm-es értékét. Az új motor mellett egy 1,4 literes VVT-i erőforrás áll a vásárlók rendelkezésére (71 kW/97 LE teljesítmény 6000/perc fordulatszámon, 130 Nm maximális forgatónyomaték 4400/percnél). A motor erősségei a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a csendes, lágy menetjellemzők városi forgalomban. Az Auris minden erőforrása megfelel az Euro4-es emissziós normáknak.

© Toyota
Az Auris akár kilenc légzsákkal rendelhető, beleértve a vezetőoldali térdlégzsákot is. A térdlégzsák segít megelőzni, hogy a vezető térde beleütközzön a kormányoszlopba, illetve mérsékli a láb felső részére és a csípőre ható erőket. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a vészfékrásegítő (BA). A menetstabilizáló elektronika (VSC), valamint a kipörgésgátló (TRC) a piactól függően széria- vagy opciós tartozék. Az Auris ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP vizsgálatok során.

© Toyota
Az Auris passzív biztonsági jellemzőit úgy alakították ki, hogy lehetséges ütközési helyzetek lehető legszélesebb körében maximális védelmet nyújtsanak. Az Auris a felnőtt utasvédelem terén a maximális öt csillagot érte el a törésteszten, míg gyermekvédelemre négy, gyalogosvédelemre pedig három csillagot kapott. A lökhárító, illetve a hűtő rögzítése ütéselnyelő tulajdonsággal bír, a motorháztető szerkezetét pedig úgy dolgozták át, hogy elnyelje a becsapódás energiáját, zárját pedig a külső felülettől lefelé és hátrafelé tolták el.

A Toyota már a bevezetés évében, 2007-ben több mint 150 ezret készül értékesíteni az Aurisból, hazánkban 2400 autó eladása a cél (2008-ban 3350 Auris eladását tervezik itthon), a teljes éves eladási terv meghaladja a 200 ezer darabot. Az Auris a Toyota nagy-britanniai gyárában, az Avensis mellett, illetve a Corolla Versóval közös üzemben, Törökországban készül. Az itthoni eladások zömét, több mint 90 százalékot az ötajtós modell teszi majd ki, a dízelek arányát 34 százalékra becsülte az importőr.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Két új hibridet mutat be Genfben a Toyota

A 2007-es Genfi Autószalonon lesz a Hybrid X világpremierje, annak a koncepciónak, amely egy új formatervezési nyelvet jelöl ki a hibrid modellek számára, miközben a jövőbeni hibrid autók technológiai mintájának a szerepét is betölti.

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb autók: Mazda, Honda, Toyota

Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.

automenedzser.hu Autó

Megújult a világ legnépszerűbb autója - vezettük

Első ránézésre továbbra is jellegtelen autó az új, tízedik generációs Corolla. A Camry kicsinyített mására hasonlít leginkább. Az immár csak szedán változatban gyártott Corolla a rövid próbaúton bizonyította, hogy jó autó.

A kórház bejárata melletti óriástáblán keres műtőssegédet, szakápolót és kazánfűtőt a Péterfy kórház

A kórház bejárata melletti óriástáblán keres műtőssegédet, szakápolót és kazánfűtőt a Péterfy kórház

Két német műhold az egész Földet letapogatta, lenyűgöző lett az eredmény

Két német műhold az egész Földet letapogatta, lenyűgöző lett az eredmény

Macron összeáll az Orbánt kritizáló európai liberálisokkal

Macron összeáll az Orbánt kritizáló európai liberálisokkal

Átkutatják a hatóságok a szaúdi főkonzulátust, ahonnan Dzsamál Hasogdzsi eltűnt

Átkutatják a hatóságok a szaúdi főkonzulátust, ahonnan Dzsamál Hasogdzsi eltűnt

Cápák közé ugrott egy meztelen férfi (videó)

Cápák közé ugrott egy meztelen férfi (videó)

Milliárdokat tart magyar cégekben a szupergazdag norvég olajalap

Milliárdokat tart magyar cégekben a szupergazdag norvég olajalap