Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá – jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.","shortLead":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos...","id":"20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a.jpg","index":0,"item":"c79727ac-6c50-4a41-8337-586e9f71032e","keywords":null,"link":"/zhvg/20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","timestamp":"2024. november. 29. 07:31","title":"Nagy Márton elmondta, merre van az előre: autó és atom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6737227-a1f5-4da8-abec-a16c444e3081","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A Magyar Posta kisebbségi tulajdonos marad, illetve hosszú távú megállapodást kötött a Waberer’s-csoportba került Posta Biztosítókkal.","shortLead":"A Magyar Posta kisebbségi tulajdonos marad, illetve hosszú távú megállapodást kötött a Waberer’s-csoportba került Posta...","id":"20241129_tiborcz-waberers-posta-biztositok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6737227-a1f5-4da8-abec-a16c444e3081.jpg","index":0,"item":"030043a9-2acc-4d0a-8e19-5c2f75f0f00d","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_tiborcz-waberers-posta-biztositok","timestamp":"2024. november. 29. 11:00","title":"Tiborcz érdekeltségébe került a Posta Biztosítók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9632cc6c-557b-420d-b5ed-71de1c2f4b27","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban az oroszországi Kurszk térségében életüket vesztették egy brit manőverező robotgépekkel végrehajtott ukrán támadásban. Közben az is kiderült, hogy a Putyin segítségére vezényelt távol-keleti katonák zsoldja leginkább Kim Dzsong Un diktátort és környezetét gazdagítja.","shortLead":"Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban...","id":"20241130_Igy-halnak-meg-Oroszorszagban-a-semmiert-az-eszak-koreai-katonak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9632cc6c-557b-420d-b5ed-71de1c2f4b27.jpg","index":0,"item":"b1f46e41-573e-498b-a4a1-d02f4c207263","keywords":null,"link":"/vilag/20241130_Igy-halnak-meg-Oroszorszagban-a-semmiert-az-eszak-koreai-katonak","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"Így halnak meg Oroszországban a semmiért az észak-koreai katonák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c69666f-47c1-4525-b86a-73cb399bae64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okostelefon és az annál kisebb okosóra után az okosgyűrű lehet a következő, sokak érdeklődésére számot tartó technológiai csemege. Az első két kategóriában éllovas az Apple, az okosgyűrűvel kapcsolatban viszont – egyelőre – nem hallani róla. Vajon így is marad ez?","shortLead":"Az okostelefon és az annál kisebb okosóra után az okosgyűrű lehet a következő, sokak érdeklődésére számot tartó...","id":"20241130_apple-okosgyuru-befektetes-felvasarlas-oura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c69666f-47c1-4525-b86a-73cb399bae64.jpg","index":0,"item":"e6c2b91b-6df3-4edf-854b-5036494851f7","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_apple-okosgyuru-befektetes-felvasarlas-oura","timestamp":"2024. november. 30. 14:03","title":"Megér 2000 milliárd forintot az Apple-nek az okosgyűrű?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6754e4d2-603c-49dc-8206-8f646121362e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tesz feljelentést az Építési és Közlekedési Minisztérium, miután a tárcától időközben kirúgott Bátonyi Péter a Partizánban rántotta le a leplet az állítása szerint jogsértő módon lepapírozott műemléki felújításokról.","shortLead":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tesz feljelentést az Építési és Közlekedési...","id":"20241129_lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-feljelentes-hivatali-visszaeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6754e4d2-603c-49dc-8206-8f646121362e.jpg","index":0,"item":"bdc8bc60-58f9-4b4b-be5f-660e81617f30","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-feljelentes-hivatali-visszaeles","timestamp":"2024. november. 29. 18:45","title":"Feljelentést tesz Lázár minisztériuma a jogsértő műemléki felújításokról szóló Partizán-videó miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5d015d9-b43c-49d8-a2b9-d7c5c7355a6c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az autós beszélgetéseket tíz év után hagyja abba.","shortLead":"Az autós beszélgetéseket tíz év után hagyja abba.","id":"20241129_Abbahagyja-az-Elviszlek-magammal-cimu-musorat-D-Toth-Kriszta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5d015d9-b43c-49d8-a2b9-d7c5c7355a6c.jpg","index":0,"item":"6110e1ed-c114-47c3-92d2-dda2fd0fd521","keywords":null,"link":"/elet/20241129_Abbahagyja-az-Elviszlek-magammal-cimu-musorat-D-Toth-Kriszta","timestamp":"2024. november. 29. 08:58","title":"Abbahagyja az Elviszlek magammal című műsorát D. Tóth Kriszta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b7a84fa-5ecf-49b7-9bc3-4d3643327572","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Hálaadásra gyűlt össze a család.","shortLead":"Hálaadásra gyűlt össze a család.","id":"20241129_bruce-willis-csaladi-foto-halaadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b7a84fa-5ecf-49b7-9bc3-4d3643327572.jpg","index":0,"item":"8baf28d1-8774-4512-b787-3b23d5fc09e2","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_bruce-willis-csaladi-foto-halaadas","timestamp":"2024. november. 29. 12:52","title":"Újabb megható fotót posztoltak Bruce Willis lányai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44966565-db85-4afc-add1-b2e270c51ed7","c_author":"Oroszi Babett","category":"360","description":"Készpénzre váltják a közpénzt Matolcsyék. Egy New York-i luxuslakásra csaknem 9 milliárd forintnyi jelzálogot jegyeztettek be. Matolcsy György csak márciusig az MNB elnöke, 12 év után nem újrázhat, mert összeveszett Orbán Viktorral. Kérdés, mi lesz a fia üzleti körénél felhalmozódott vagyonnal.","shortLead":"Készpénzre váltják a közpénzt Matolcsyék. Egy New York-i luxuslakásra csaknem 9 milliárd forintnyi jelzálogot...","id":"20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-tavozas-matolcsy-adam-szaraz-istvan-vagyonmentes-simicska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44966565-db85-4afc-add1-b2e270c51ed7.jpg","index":0,"item":"f0bf4189-8f32-4efd-8c25-7d89120816e3","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-tavozas-matolcsy-adam-szaraz-istvan-vagyonmentes-simicska","timestamp":"2024. november. 29. 06:30","title":"A Matolcsy-klán menti a vagyont, mert nem akar úgy járni, mint Simicska","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett Magyarországra a ferdehátú Corolla utódja az Auris, amelyet az importőr nemes egyszerűséggel úgy mutatott be: az új Toyota. Az ötajtós Auris 3,845 millió forintos alapáron kapható. A legolcsóbb dízelért 4,335 millióért, a legjobban felszerelt 126 lovas dízel változatért 6,055 millió forintért juthatunk hozzá.
Az újonnan kifejlesztett padlólemezre épülő Auris három- és ötajtós kivitelben kapható. Újszerű formatervezői szemléletet testesít meg, amely belülről kifelé haladva biztosít maximális belső teret és komfortot. Az így létrehozott merész, innovatív utastér, valamint a „híd” hatású középkonzol egyértelműen közvetíti az autó sportos karakterét. Az autót a vezető köré tervezték, a tervezésnél elsődleges volt a megragadó vezetési élmény kifejezése.
Az Aurist Európában, a Toyota dél-franciaországi dizájnközpontjában tervezték. Dinamikus vonalvezetése az európai ízlést, divatot és kifinomultságot tükrözi. Formája rövid és magas a maximális belső térkínálat és utaskomfort érdekében. Az praktikus is, csomagtere 354 literes, könnyen síkba hajtható Easy Flat ülésrendszerét a jelenlegi Corolla Verso modelltől kölcsönözte. Az első és hátsó utasok a magas építésmódnak köszönhetően kiváló fej- és válltérnek örvendhetnek. A hátsó padló átformálásával mély, sík felületet hoztak létre, ami kimagasló lábteret eredményez a hátul utazók számára.
A modellkínálat élén a D-4D 180 Clean Power modell található. Az 2,2 literes D-4D erőforrás már bizonyított a Toyota Avensis, Corolla Verso és RAV4 modellekben. Az Aurisban 130 kW (177 LE) teljesítményre képes percenkénti 3600-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm, amely a 2000-2600/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Legnagyobb sebessége 210 kilométer/óra, a gyorsulás 0-ról 100 kilométer/órára csupán 8,1 másodpercig tart. A motor rugalmassága is vérpezsdítő, a gyorsítás 80-ról 120 kilométer/órára 8,4 másodperc.
Az Auris család két másik fejlett dízelmotort is kínál: az 1,4 literes D-4D-t, valamint a 126 lovas 2.0 D-4D erôforrást. A várakozások szerint a dízelmotorok az eladások csaknem 50 százalékát teszik majd ki, összhangban a szegmens általános arányaival Európában. Az 1.4 D-4D legnagyobb teljesítménye 66 kW (90 LE) 3800/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka 190 Nm (1800-3000/perc).A kétliteres D-4D erőforrást a kis tömegű 2,2 literes motorcsaládból fejlesztették ki, legnagyobb teljesítménye 93 kW (126 LE) percenkénti 3600-as fordulatszámon. Maximális forgatónyomatéka a dízel koromrészecske-szűrővel (DPF) felszerelt kivitelen 300 Nm az 1800-2400/perc fordulatszám-tartományban (katalizátoros verzión: 300 Nm a 2000-2800/perc tartományban).
[[ Oldaltörés: A robotváltót szokni kell (Oldaltörés) ]]
Az Aurisban is kapható a Toyota vadonatúj, nagy teljesítményű benzinmotorja, az 1,6 literes kettős VVT-i erőforrás, amit már a Corollában is kipróbálhattunk. Az Aurisban nem éreztük ugyanazt a lendületet, az MMT-váltóval a rövid tesztút során nem sikerült megbarátkoznunk. A váltást rángatás és teljesítményvesztés kíséri, a robotizált váltó kézi üzemmódban, kormányról kapcsolgatva ugyanakkor izgalmas vezetési élményt ígér. A lényeg az, hogy nem szabad arra gondolni, hogy ez egy automata (mert nem az), hanem úgy, ahogy a kézi váltós autóknál, váltás előtt le kell venni a lábunkat a gázról.
A kettős VVT-i technológia jelentősen megnövelt forgatónyomatékot biztosít kis és közepes fordulatszámon, miközben magas fordulatszámon nagyobb teljesítményt ad le. Mindemellett a motor üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is kedvezőbb. Legnagyobb teljesítménye 91 kW (124 LE) percenkénti 6000-es fordulatszámon, a kettős VVT-i technológia pedig benzinmotortól szokatlanul állandó nyomaték karakterisztikát biztosít, amely 5200/percnél éri el legmagasabb, 157 Nm-es értékét. Az új motor mellett egy 1,4 literes VVT-i erőforrás áll a vásárlók rendelkezésére (71 kW/97 LE teljesítmény 6000/perc fordulatszámon, 130 Nm maximális forgatónyomaték 4400/percnél). A motor erősségei a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a csendes, lágy menetjellemzők városi forgalomban. Az Auris minden erőforrása megfelel az Euro4-es emissziós normáknak.
Az Auris akár kilenc légzsákkal rendelhető, beleértve a vezetőoldali térdlégzsákot is. A térdlégzsák segít megelőzni, hogy a vezető térde beleütközzön a kormányoszlopba, illetve mérsékli a láb felső részére és a csípőre ható erőket. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a vészfékrásegítő (BA). A menetstabilizáló elektronika (VSC), valamint a kipörgésgátló (TRC) a piactól függően széria- vagy opciós tartozék. Az Auris ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP vizsgálatok során.
Az Auris passzív biztonsági jellemzőit úgy alakították ki, hogy lehetséges ütközési helyzetek lehető legszélesebb körében maximális védelmet nyújtsanak. Az Auris a felnőtt utasvédelem terén a maximális öt csillagot érte el a törésteszten, míg gyermekvédelemre négy, gyalogosvédelemre pedig három csillagot kapott. A lökhárító, illetve a hűtő rögzítése ütéselnyelő tulajdonsággal bír, a motorháztető szerkezetét pedig úgy dolgozták át, hogy elnyelje a becsapódás energiáját, zárját pedig a külső felülettől lefelé és hátrafelé tolták el.
A Toyota már a bevezetés évében, 2007-ben több mint 150 ezret készül értékesíteni az Aurisból, hazánkban 2400 autó eladása a cél (2008-ban 3350 Auris eladását tervezik itthon), a teljes éves eladási terv meghaladja a 200 ezer darabot. Az Auris a Toyota nagy-britanniai gyárában, az Avensis mellett, illetve a Corolla Versóval közös üzemben, Törökországban készül. Az itthoni eladások zömét, több mint 90 százalékot az ötajtós modell teszi majd ki, a dízelek arányát 34 százalékra becsülte az importőr.
A 2007-es Genfi Autószalonon lesz a Hybrid X világpremierje, annak a koncepciónak, amely egy új formatervezési nyelvet jelöl ki a hibrid modellek számára, miközben a jövőbeni hibrid autók technológiai mintájának a szerepét is betölti.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.
Első ránézésre továbbra is jellegtelen autó az új, tízedik generációs Corolla. A Camry kicsinyített mására hasonlít leginkább. Az immár csak szedán változatban gyártott Corolla a rövid próbaúton bizonyította, hogy jó autó.